پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فضای مجازی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر عالمانه در فضای مجازی یک تکلیف ضروری است که نیازمند مطالعه، تدابیر مناسب و همکاری است و اساس آن بر مبنای دانش و شناخت کافی است.

حجت‌الاسلام ابوالفضل مصطفایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر در فضای مجازی یک تکلیف ضروری است و برای اینکه بتوانیم در این راه قدم برداریم معروف‌ها و منکراتی که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد و یا می‌توان روی آن امر و نهی کرد مشخص شود.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین تصریح کرد: در فضای مجازی باید مخاطب، فضا و قالب امر و نهی مورد توجه قرار گیرد. ممکن است یک پوستر و یا تذکر کوتاه در فضای مجازی کافی باشد و شاید درجایی نیازمند  توضیح بیشتر و تفصیل باشد. امر و نهی باید به‌گونه‌ای باشد که بیشترین تأثیر و کمترین مفسده را به وجود آورد و اگر تذکر با احترام و به‌گونه‌ای که از نگاه بالا نباشد بسیار مؤثراست.

وی افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر را می‌توان در فضای مجازی انجام داد و اثرگذار بود و بر مؤمن واجب است امربه‌معروف و نهی از منکر را علاوه در فضای حقیقی در فضای مجازی نیز این واجب فراموش‌شده را انجام داد.

حجت‌الاسلام مصطفایی خاطرنشان کرد: امروزه فضای مجازی در زندگی ما به‌گونه‌ای رخنه کرده است که به‌سادگی نمی‌توان از آن جدا شد و ضرورت ورود دین در فضای مجازی بسیار مهم است و چون دین اسلام محدود به زمان خاصی نیست و احکام اسلامی باید در محدوده مجازی وارد شود.

وی گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر در فضای مجازی یک تکلیف ضروری است که نیازمند مطالعه، تدابیر مناسب و همکاری است و اساس آن بر مبنای دانش و شناخت کافی است.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین افزود: آسیب‌های ناشی از فضای مجازی یکی از آسیب‌های اجتماعی مطرح امروز در جامعه محسوب می‌شود و در شرایط موجود نیازمند توجه جدی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها و والدین با مراجعه به مراکز مشاوره روان‌شناسی از تغییر رفتار فرزندان و همسر خود ابراز نگرانی می‌کنند، بیان کرد: همان‌گونه که وقتی با مشکل جسمی مواجه می‌شویم به پزشک مراجعه می‌کنیم باید در هنگام بروز مشکلات روانی و تغییر رفتار افراد به مراکز مشاوره تخصصی مراجعه کنیم.

حجت‌الاسلام مصطفایی اظهار کرد: باید محیط و فضای مجازی که کودکان به آن دسترسی دارند تحت کنترل والدین قرار داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha