شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس واعظی دهنوی سفیر ایران در بنگلادش

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین واعظی دهنوی گفت: بخاطر یکپارچگی مردم، روحیه تسامح و فرهنگ عرفان و تصوفی که نسل به نسل به مردم بنگلادش انتقال یافته افراطی گری نتوانست در این کشور پا بگیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سفیر ایران در بنگلادش در نشست آیت الله اعرافی با فارغ التحصیلان جامعه المصطفی العالمیه، طلاب و فضلای بنگلادشی که در سالن وایت هال داکا برگزار گردید به دلایل عدم گسترش افراطی گری در این کشور اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس واعظی دهنوی در سخنانی با اشاره به پیشرفت و دستاوردهای اخیر بنگلادش گفت: علرغم بسیاری از فاکتورها که می توانست این کشور را به یک مرکز افراطگری تبدیل کند، اما بخاطر مدیریت خوب، یکپارچگی مردم، روحیه تسامح و تساهلی که در ملت بنگلادش وجود دارد و فرهنگ عرفان و تصوفی که نسل به نسل به مردم این کشور انتقال یافته افراطگری نتوانست در این کشور پا بگیرد.

وی فعالیت جامعه المصطفی العالمیه در کشورهای مختلف جهان بویژه در بنگلادش را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: مقامات بنگلادش نیز در حین مذاکرات مختلف اذعان داشته اند که جامعه المصطفی برای بالا بردن اطلاعات مذهبی و راستین به مردم نقش مهمی را  ایفا می نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha