شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کاریکاتوریست آمریکایی، از کمیک برای تبلیغ حجاب استفاده می کند + تصاویر

حوزه/ هدی فهمی یک هنرمند کاریکاتوریست مسلمان ساکن شهر هیوستون در آمریکا است که در کارتون ها و کمیک های به اشتراک گذاشته شده در صفحه اینستگرامش سعی دارد، مشکلات زنان محجبه و مسلمان در آمریکا و غرب را به نمایش بگذارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، در سالگرد روز زنان مسلمان ، چندین بانوی مسلمان روایت های مختلف شان و داستان موفقیت در زندگی را برای دیگران به اشتراک گذاشته و خاطرات و تجربیات تلخ شان از سوءبرداشت  های مردم از دین اسلام و به ویژه حجاب را نیز به اشتراک گذاشتند.

در این میان هدی فهمی یک هنرمند مسلمان آمریکایی که در شهر هیوستون واقع در ایالت تگزاس آمریکا زندگی می کند، از هنرش به عنوان ابزاری برای نشان دادن مشکلات مسلمانان در صفحه اینستاگرام استفاده می کند. کارتون ها و کاریکاتورها به یک ابزار قدرتمند برای نشان دادن واقعیت زندگی زنان محجبه در کشورهای غربی و غیراسلامی تبدیل شده است.

این هنرمند 33 ساله مسلمان کمیک ها و کارتون های متعددی با موضوع حجاب کشیده است و در جواب کسانی که دائما به او گوشزد می کنند که حجاب سبب می شود احساس گرما کند، عنوان صفحه اینستاگرامش را «بله! در این لباس گرمم می شود» گذاشته است.

فهمی در ایمیلی در جواب خبرنگاران گفت: من اهمیتی به حرف های آن ها نمی دهم. من به حجابم افتخار می کنم و بی توجه به گفته های آن ها آن را به سر می کنم.

وی افزود: زنان مسلمان هیچ سکویی برای به اشتراک گذاشتن واقعیت زندگی مان نداریم. این کمیک ها کوتاه هستند و منظور را سریع می رسانند و در عین حال که مردم را به خنده وامی دارند، آن ها را به فکر نیز فرو می برند.

فهمی در ادامه افزود: من امیدوارم کارتون هایم سبب شوند که مردم از جامعه مسلمانانی که در اطراف آن ها به حاشیه رانده شده اند آگاه تر شوند. آگاهی درک متقابل و درک متقابل همدردی و همدردی نیز در نهایت محبت و دلسوزی به همراه خواهد داشت. و دنیا قطعا در زمانه کنونی به اندکی محبت و دلسوزی نیاز دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha