جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قاچاق کالا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: همه دستگاه‌های متولی امر، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در زمینه مقابله با قاچاق کالا باید با قاطعیت برخورد کنند، چرا که قاچاق کالا در واقع ضربه مهلک بر پیکره تولید داخلی و اقتصاد کشور است.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی در حاشیه بازدید از مدرسه صالحیه قزوین ضمن تبریک سال نو، به شعار امسال از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی با اشاره به تلاش همه جانبه آحاد جامعه، در واقع همه را مسئول دانستند، بنابراین اگر همه وارد عمل شده و مسئولیتشان را بپذیرند؛ قطعا شعار سال تحقق پیدا خواهد کرد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین افزود: مردم ایران در همه صحنه‌های حساس کشور همچون زمان انقلاب و دوران جنگ تحمیلی نشان دادند که اگر بخواهند و اراده کنند می‌توانند در تحقق اهداف موفق عمل کنند.

وی اظهار کرد: تولید کالای بی‌کیفیت قطعا موجب می‌شود که مصرف کنندگان از خرید کالای ایرانی خودداری کنند، بنابراین با تولید کالای با کیفیت علاوه بر ایجاد بستری مناسب برای استقبال مردم از محصولات داخلی و افزایش تقاضا، زمینه ایجاد اشتغال و درآمدزایی فراهم می‌شود.

 استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: تولیدکنندگان به عنوان صاحبان اصلی شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی باید کالای مرغوب دارای کیفیت بالا تولید کنند که قادر به رقابت با کالای مشابه خارجی باشند و مردم نیز با میل و علاقه نسبت به خرید کالای داخلی گرایش پیدا کنند.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین بیان داشت: محور اصلی جذب مردم به کالاهای داخلی، کیفیت است و نباید کارآفرینان و واحدهای تولیدی از این اصل مهم غافل شوند.

حجت الاسلام محبی به مسئله قاچاق کالا نیز اشاره و تصریح کرد: همه دستگاه‌های متولی امر، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در زمینه مقابله با قاچاق کالا باید با قاطعیت برخورد کنند، چرا که قاچاق کالا در واقع ضربه مهلک بر پیکره تولید داخلی و اقتصاد کشور است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: شعار حمایت از کالای ایرانی باید به یک ارزش ملی، اخلاقی، اجتماعی و یک شعار پایه‌ای و بنیادی برای نجات اقتصاد کشور تبدیل شود.

وی اظهار کرد:  تعصب ملی، ملی گرایی، کیفیت کالا و تجارت جهانی در اقتصاد ایران باید مورد توجه قرار بگیرد و این به شرطی است  که تولید کنندگان باید از تسهیلات و امکاناتی که برای آنها ایجاد می شود ، در جهت ارتقای کیفیت کالا استفاده کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha