شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماه رجب

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: درماه رجب، برای تحول پذیری انسان ها، نفس از یک آمادگی و نشاط بیشتری برخوردار است، چرا که این ماه ، ماه شستشوی گناهان و شعبان، ماه پوشیدن لباس تقواست.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین ضمن تبریک ماه رجب گفت: ماه های رجب و شعبان، فرصتی است برای اینکه انسان بتوان با آمادگی وارد ماه مبارک رمضان که ماه ضیافت الهی است، شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود:  هر روز ماه رجب، یک نعمت خداست. در هر ساعتی از این ساعات، انسان اگر هوشمند و زرنگ و آگاه باشد، می تواند چیزی را به دست بیاورد که در مقابل آن، همه‌ نعمتهای دنیا پوچ است؛ یعنی می تواند رضا و لطف و عنایت و توجه الهی را به دست آورد.

وی اظهار کرد: در فضيلت و برکات سه ماه مبارک رجب، شعبان و رمضان روايات زيادی از رسول خدا و ائمه(ع) نقل شده که همه دلالت بر عظمت اين سه ماه دارد و تاکيد بر روزه گرفتن، نيايش، مناجات، دعا و خواندن قرآن و خدمت به بندگان خدا شده است.

 مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: درماه رجب، برای تحول ­پذیری انسان ­ها، نفس از یک آمادگی و نشاط بیشتری برخوردار است، چرا که این ماه، ماه شستشوی گناهان و ماه شعبان، ماه پوشیدن لباس تقواست.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: روزه ماه رجب جزء روزه هاي خاص است که در اين روزها بايد تمرين روزه گرفتن کنيم تا ماه رمضان برای ما آسان شود و اين روزه سپر در مقابل آتش جهنم است و به ما اخلاص می دهد تا انسان پاکی باشيم و در ضيافت الهي قرار بگيريم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به فرصت طلایی اعتکاف در ماه رجب،خاطرنشان کرد:  اعتکاف جزء سنت های بسيار خوبی است و وقتی وارد محفل اعتکاف  می شوید، احساس می کنید که وارد بهشت شده اید. امروز شما می بینید که ملت ایران به خصوص جوانان با چه شور و عشقی به مدت سه روز در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha