جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام صادق(ع)

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با اشاره به چهار ویژگی مسلمان از نگاه امام صادق(ع) گفت: بدون شک عملی که در آن رضای خدا در نظر گرفته نشده، ماندگار نبوده و ناپایدار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم راشد یزدی،  صبح امروز در یادواره شهدای دهم فروردین و دوازدهم فروردین که با حضور مسئولان و جمع کثیری از مردم ولایتمدار یزد در مسجد روضه محمدیه برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با تاکید بر اینکه اصل انقلاب نباید فراموش شود گفت: نباید به حاشیه‌های انقلاب پرداخت بلکه اصل و هدف انقلاب باید مد نظر قرار گیرد تا خون شهدا پایمال نشود.

استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد با اشاره به آیه" هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَكَفَى بِاللَّهِ شَهِيدًا " در سوره مبارکه فتح اظهار داشت: این آیه نوید حکومت جهانی عالم را می‌دهد و داشته‌های بسیاری در آن نهفته است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این آیه که خداوند خود را شاهد آن اعلام می‌کند و امضای خود را بر شدن آن در بر گرفته، بشارتی از حکومت واحد جهانی دارد که بالاخره این جهان یک حاکم و قانون پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تنها عملی ماندگار و پایدار است که برای خدای متعال باشد گفت: بدون شک عملی که در آن رضای خدا در نظر گرفته نشده، ماندگار نبوده و ناپایدار است.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در ادامه به ایستادگی ملت غیور ایران در برابر توطئه‌های دشمنان در این سال‌ها اشاره و تصریح کرد: ملت ایران از لحاظ ایستادگی بسیار خوب عمل کردند که نمونه آن هشت سال جنگ تحمیلی بود و الان هم از لحاظ بنیه دفاعی بسیار قوی هستیم و در مقابل همه دشمنان می‌توانیم به خوبی ایستادگی کنیم به شکلی که هیچ دشمنی جرات تهدید جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه ایران اسلامی در این سال‌ها از تهدیدات دشمنان کم نیاورده و نمی‌آورد گفت: اندازه‌ای که علیه دشمن شدت داریم نسبت به خودی‌ها رسیدگی نمی‌کنیم.

وی با اشاره به طعنه صدر اعظم آلمان به مسلمانان، اضافه کرد: این مسئول اروپایی می گوید در دو کشور هند و چین که نزدیک به سه میلیارد جمعیت دارند، 85خدا دارند و بدون هیچ مشکلی باهم زندگی می‌کنند، ولی مسلمانان که یک خدا نمی‌توانند با هم و بدون مشکل زندگی کنند، ببینید که کار مسلمانان به کجا رسیده که این گونه با ما صحبت می‌کنند.

چهار ویژگی مسلمان از نگاه امام صادق(ع)

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با اشاره به چهار ویژگی مسلمان از نگاه امام صادق (ع) گفت: صورت باز، زبان درست و صحیح، دست باز و قلب مهربان از ویژگی‌های فرد مسلمان است که باید هم در خانواده و هم در جامعه به خوبی رعایت شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در کشور ما ارباب رجوع تکریم نمی شوند تصریح کرد: مسئولان از مردم حقوق می‌گیرند، ولی متاسفانه در دستگاه‌ها مشاهده می‌کنیم، برخی که وظیفه‌شان رسیدگی به امور مردم است در این زمینه کوتاهی می‌کنند.

وی افزود: خون شهدا ریخته شد که مردم جمهوری اسلامی به راحتی زندگی کنند، نه اینکه این همه دغدغه داشته باشند پس باید به کارهای مردم و ارباب رجوع به درستی رسیدگی شود.

استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه مشهد در پایان تاکید کرد: شور گذشته الان قابل دیدن و حس کردن نیست ولی نسل جوان از شعور بالایی برخوردار است و اقتضا می کند که به همین شکل هم باشد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha