پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رضایی تبلیغات اسلامی

حوزه/مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری اعتکاف علمی همزمان با اعتکاف معنوی در مدارس صدرای پسرانه خبر داد و گفت: تاکنون در ۲۳۱ مسجد خراسان جنوبی برای اعتکاف ثبت نام شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام احمد رضایی، صبح امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: اعتکاف یک کار بزرگ و مهمی است که می توان گفت یکی از رویش های انقلاب بود که برای مردم ما نهادینه شد.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی سال گذشته بیش از 20 هزار نفر معتکف داشتیم، افزود: این تعداد در 254 مسجد خراسان جنوبی معتکف شدند، اما امسال با توجه به اینکه در تعطیلات نوروزی به سر می بریم و بيشتر مردم هنوز در سفر به سر می برند احتمال اینکه آمار ریزش داشته باشد وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه، اعتکاف می تواند تاثیر گذاری خوبی در کنترل آسیب های امانتی داشته باشد.

حجت الاسلام رضایی افزود: برای مراسم اعتکاف امسال تا کنون 230 مسجد ثبت نام انجام و تلاش شده هر ساله برنامه های فرهنگی را در ایام اعتکاف در مساجد اجرا کنیم و در این خصوص رابطان فرهنگی هر مسجد مشخص شده اند.

وی بیان داشت: تصحیح قرائت نمار، برنامه های سبک زندگی، تهدید و فرصت ها در فضای مجازی، حلقه های معرفتی، گفتمان های دینی از جمله برنامه های فرهنگی در مساجد است و در مساجدی که اعتکاف برگزار می شود، تلاش شده تا نماز جماعت طبق روال قبل در مساجد اقامه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان داشت: اعتکاف علمی همزمان با اعتکاف معنوی در مدارس صدرای پسرانه برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نیز در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی و دست اندرکاران اعتکاف، گفت: هنگامی که انسان می خواهد نماز اقامه کند باید حضور قلب داشته باشد.

وی با بیان اینکه، اینکه بتوانیم اختیار خود را در دست بگیریم امری بسیار مهم است، افزود: یکی از آثار اعتکاف این است که انسان خود را وارد صحنه ای کند که زمینه ساز برای آزادی انسان از وابستگی ها باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اعتکاف را زمینه ای در جهت نوسازی و توفیق عبادت و انس با خدا دانست و گفت: اعتکاف به انسان کمک می کند انسان به امور دینی خدا نزدیکتر شود.

 

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha