جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فقر

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: اگر انفاق به فراموشی سپرده شود و ثروت ها در دست گروه معدودی جمع گردد و در برابر آنان، اکثریتی محروم و بی‌نوا وجود داشته باشند دیری نخواهد گذشت که هرج و مرج عظیمی در جامعه به وجود آمده اموال و دارایی ثروتمندان نیز در آتش آن خواهد سوخت.

حجت الاسلام محمد محبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین با تاکید بر ضرورت سر و سامان دادن به زندگی فقرا و نیازمندان، تصریح کرد: اگر ثروتمندان جامعه بخش کمی از سرمایه خود را برای سروسامان دادن زندگی نیازمندان اختصاص دهند علاوه بر اجر و پاداش معنوی، به حفظ خود و ثروت خود کمک کرده، جلوی بخش عمده‌ای از ناامنی‌ها را که زاییده فقر و تهیدستی است، خواهند گرفت.

وی افزود: اگر انفاق به فراموشی سپرده شود و ثروت ها در دست گروه معدودی جمع گردد و در برابر آنان، اکثریتی محروم و بی‌نوا وجود داشته باشند دیری نخواهد گذشت که هرج و مرج عظیمی در جامعه به وجود آمده اموال و دارایی ثروتمندان نیز در آتش آن خواهد سوخت.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: انفاق قبل از آن که به حال محرومان مفید باشد به نفع ثروتمندان خواهد بود.

وی بیان کرد: انسان‌ها در زندگی خود گناهان بزرگ و کوچکی را مرتکب می‌شوند از جمله ابزاری که انسان می‌تواند آثار گناه و خطاهایش را از بین ببرد، انفاق و بخشش است.

 استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی ارزشمندی کارها به میزان اخلاص انجام دهنده آن کار سنجیده می‌شود، لذا انفاق زمانی ارزشمند است و آثار و برکات خوبی در پی خواهد داشت که انجام دهنده آن انگیزه الهی داشته باشد.

وی عنوان کرد: انفاق اگر با آزار و اذیت همراه باشد باطل است و سودی به حال انفاق کننده نخواهد داشت و موجب محرومیت او از هدایت الهی می‌گردد.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند تلاش، تدبیر و برنامه‌ریزی است و با توسعه فرهنگ زکات می‌توان در حل مشکلات فقرا موفق بود.

وی بیان کرد: زکات نیازمند فرهنگ‌سازی است و زکات حق فقرا در دست ثروتمندان است که باید ادا شود.

حجت الاسلام محبی اظهار کرد: جامعه فقرا را نباید به یک جامعه مصرفی تبدیل کرد، بلکه باید زمینه اشتغال‌زایی پایدار ولو کوچک را برای فقرا فراهم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha