شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نخستین وقف سال ۹۷

حوزه/رئیس اداره اوقاف شهرستان فردوس گفت: نخستین وقف سال ۹۷ به نام واقف خیر اندیش خانواده شهید حسین دلخواه به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام محمد الهی، صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران، وقف کردن را یکی از راه های رسیدن به کمال و توسعه فرهنگ دینی و اسلامی دانست و بیان داشت: وقف میراث جاودان و سرمایه گذاری برای آخرت است.

وی با بیان اینکه اموال انسان پس از مرگ در بین وراث تقسیم می شود و اگر ورثه ای نداشته باشد حاکم شرع برای آن تعیین تکلیف می کند، تصریح کرد: چه زیبا است انسان تا زمانی که در حیات است و زندگی می کند قسمتی از مال خود را جهت رفع نیاز امروز و فردای محرومان در حوزه های مختلف درمانی و فرهنگی وقف کند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان فردوس وقف اموال را سبب ماندگاری فرد در دنیا و آخرت دانست و مطرح کرد: وقف زمینه ساز عدالت اجتماعی و توسعه جامعه است.

حجت الاسلام الهی با بیان این مطلب که آثار و کارکردهای وقف در جامعه به سه دسته اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تقسیم می شود، بر ضرورت شناسایی نیازهای جامعه تأکید و مطرح کرد: باید در زمینه وقف اولویت ها مشخص و زمینه افزایش فرهنگ وقف در جامعه فراهم  شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین وقف سال ۱۳۹۷ هم‌زمان با ولادت امام جواد(ع) در شهرستان فردوس ثبت شد، بیان داشت: اولین وقف سال جاری توسط خانواده شهیدحسین دلخواه به وقوع پیوست.

رئیس اداره اوقاف شهرستان فردوس ارزش این موقوفه را 42 میلیون تومان اعلام و تبیین کرد: با توجه به اینکه آستان مقدس امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم(ع) فردوس در ورودی هفت استان کشور قرار دارد یکی از ضروریات این آستان مقدس  وجود زائرسرا برای مسافران و زائران است.

حجت الاسلام الهی با بین اینکه جهت ساخت زائرسرا در این آستان مقدس اعتبار میلیاردی به عنوان قرض الحسنه از سازمان اوقاف و امور خیریه اخذ شد، اضافه کرد: با توجه به اینکه این اعتبار باید به سازمان اوقاف برگردد واقفان می توانند نسبت به خرید سوئیت ها اقدام و آنها را وقف نمایند.

وی عنوان کرد: خانواده شهید حسین دلخواه به منظور تکمیل یک باب سوئیت از زائر سرای امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم(ع) مبلغ 42 میلیون تومان پرداخت و این موقوفه را برای اسکان زائران و مسافران وقف کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha