پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد  - سمنان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان سمنان گفت: روحانیت پرچم‌دار رسالت انبیا در ترویج فرهنگ اعتکاف هستند و مساجد به‌عنوان سنگر دفاعی فرهنگی نقش مهمی در آگاه‌سازی خانواده‌ها و جوانان برای مقابله با حمله فرهنگی دشمنان دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی مهدی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به تأثیرات آیین معنوی اعتکاف در زندگی جوانان اظهار داشت: آیین معنوی اعتکاف مراسمی مفید برای آرامش قلب‌ها نوجوانان و جوانان است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های مذهبی همچون اعتکاف می‌تواند تقویت‌کننده مسائل و ایده‌های مذهبی در میان نوجوانان و جوانان باشد، تصریح کرد: در طول تاریخ در برنامه اعتکاف، خداوند متعال انبیای خودش را مأمور کرد تا زمینه را برای حضور مردم فراهم کنند.

وی با بیان اینکه امروز هم روحانیت همان وظیفه انبیا را در میان مردم ایفا می‌کنند، افزود: روحانیت پرچم‌دار رسالت انبیا در ترویج فرهنگ اعتکاف هستند و مساجد به‌عنوان سنگر دفاعی فرهنگی نقش مهمی در آگاه‌سازی خانواده‌ها و جوانان برای مقابله با حمله فرهنگی دشمنان دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نژاد، بر ضرورت برگزاری هر چه‌بهتر آیین اعتکاف و استفاده معنوی از این ایام به‌ویژه برای جوانان در سطح این استان تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha