جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام پناهیان

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: اعتکاف فرصتی برای تجدیدقوای معنوی در جامعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به آئین معنوی اعتکاف اظهار داشت: مسجد محل عبادت است نه محل سکونت، اما در جریان اعتکاف یک معتکف می‌آیید و هرچند برای مدت سه روز، ولی در مسجد مقیم می‌شود و دو روز خود را اسیر می‌کند تا روز سوم دستگیرش کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: یک معتکف گویی می‌خواهد از مسجد چیزهایی ببیند که دیگران آن را نمی‌بینند و دیگرانی که می‌آیند و نماز می‌خوانند و می‌روند؛ عالم غیب همیشه غیب است اما شاید اگر کنار متصل‌ترین مکان به عالم غیب اقامت کنی کمی از غیبِ وجودش را به تو نشان دهد.

وی افزود: اعتکاف فضای مناسبی را برای تجدیدقوای معنوی فراهم می‌کند تا بتوان در فضای مناسب و آرامی که ایجاد می‌کند به بازیابی قوای ازدست‌رفته همت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: در حقیقت اعتکاف یک فرصتی برای تفکر عمیق در میزان و شیوه بندگی خداوندمتعال است و یک معتکف می‌تواند در این فرصت کوتاه سه‌روزه، بازیافت بندگی خالصانه را داشته باشد؛ جوانان و نوجوانان این فرصت به وجود آمده را قدر بدانند و برای تقویت بندگی خالصانه، خاضعانه، خاشعانه از این فرصت طلایی و ناب بندگی استفاده و بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha