جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدباقر عبدوس - سمنان

حوزه/ حجت‌الاسلام عبدوس با بیان اینکه اعتکاف از سنت‌ها و دستورات خودسازی در اسلام است که تأثیر بسزایی در تزکیه نفس دارد و موجب مقاوم‌سازی جوانان در برابر تهدیدات اجتماعی می‌گردد، گفت: اعتکاف یکی از عبادت‌های ارزشمندی است که انسان را پاک و منزه می‌سازد و فرد را در مقام عبودیت به‌پیش می‌برد.

حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به آئین معنوی اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف سنت حسنه‌ای است که از دیرباز انجام می‌شده، اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی نهادینه و چشمگیرتر بوده است که امیدواریم شاهد حضور پرشور جوانان و نوجوانان در این مراسم معنوی باشیم.

عضو شورای حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه انسان با انجام اعمال مخصوص اعتکاف و سه شب اقامت در خانه خدا تطهیر شده و با حفظ این حالت می‌تواند از ماه شعبان و رمضان بیشترین بهره را ببرد، تصریح کرد: اعتکاف در نظام جمهوری اسلامی ایران درخشش و نمود قابل‌توجهی پیدا کرد، درحالی‌که در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چندان به این آئین مهم دینی توجه نمی‌شد.

وی با بیان اینکه مردم عادی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد حضور چندانی برای برپایی آئین اعتکاف نداشتند و بیشتر معتکفان نیز از طلبه‌ها بودند، اما امروز استقبال از این آئین هرسال بیش از گذشته می‌شود، افزود: در این سال‌ها هر چه بیشتر ‌پیش می‌رویم، شمار معتکفان در کشور بیشتر می‌شود و این امر حاصل و برکت نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام عبدوس با بیان اینکه اعتکاف از سنت‌ها و دستورات خودسازی در دین مبین اسلام است که تأثیر بسزایی در تزکیه نفس دارد و موجب مقاوم‌سازی جوانان در برابر تهدیدات اجتماعی می‌گردد، خاطرنشان کرد: اعتکاف در این میانه یکی از عبادت‌های ارزشمندی است که انسان را پاک و منزه می‌سازد و فرد را در مقام عبودیت به‌پیش می‌برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha