پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عباس رحیمی

حوزه/ امام جمعه خمینی شهر به پیشرفت اقتصادی چین در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: سفارت خانه های چین در کشورها تحقیق می کنند که چه کشوری به چه کالایی نیاز دارد، سپس این نیازها را به تولید کنندگان داخلی خود پیشنهاد می دهند، وقتی برای ما مهر، تسبیح و سجاده تولید می کنند می دانند که نیاز ما چیست.

حجت الاسلام والمسلمین عباس رحیمی، امام جمعه خمینی شهر در  گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در خمینی شهر پیرامون تحلیل پیام سال 97  مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب هر سال با توجه به مسائلی که مطرح می شود  شعار سال را تعیین می کند که انگیزه ای باشد تا مسئولین هدفشان به آن نقطه باشد.

وی بیان کرد:درچند سال اخیر  بحث اقتصاد برای رهبری حائز اهمیت بود، چون بحث اصلی  کشور است و با توجه به اینکه اقتصاد ما متاسفانه ناقص و بیمار است تا زمانی که اقتصاد سامان پیدا نکند، مشکلات اقتصادی واشتغال وتقویت پول ملی حل نخواهد شد ودولت بایدبه فکراین معضل باشد.

حجت الاسلام رحیمی با بیان این موضوع که چندسالی است اقتصاد مقاومتی و درون زا و غیر وابسته به بیرون از سوی دیده بان اصلی انقلاب اسلامی مطرح می شود، عنوان کرد: سال گذشته به نام تولید و اشتغال بود که شاخه ای از اقتصاد مقاومتی است تا تولید بالارود، اشتغال ایجاد شود و توسعه ملی حاصل شود، امسال نیز مقام معظم رهبری شاخه دیگری را  مورد نظر قرار دادند که حمایت از کالای ایرانی است و این بخشی از اقتصاد مقاومتی است.

 امام جمعه شهرستان اذعان کرد: اگر تولید باشد، ولی به مصرف نرسد، اشتغال ایجاد نخواهد شد، بنابراین باید زمینه صادرات کالاها فراهم شود، لذا وزارتخانه های صنعت و امور خارجه باید زمینه صادرات محصولات ایرانی را فراهم کنند

وی همچنین به پیشرفت اقتصادی چین در سال های اخیر  اشاره کرد و گفت: سفارت خانه های چین در کشورها  تحقیق می کنند که چه کشوری به چه کالایی نیاز دارد، سپس این نیازها را به تولید کنندگان داخلی خود پیشنهاد می دهند، وقتی برای ما مهر، تسبیح و سجاده تولید می کنند می دانند که نیاز ما چیست، ولی وزارت امور خارجه ما به این بخش کم توجه است.

حجت الاسلام رحیمی عنوان کرد: چرا هنر و صنعت فرش ما باید این گونه نابود شود، در شهرستان خمینی شهر خانواده های زیادی که از این طریق کسب در آمد می کردند، بیکار شده اند، چرا پسته و زعفران ما را دیگران در جهان گرفته اند؟ اینها نقص وکوتاهی است.

امام جمعه خمینی شهر خاطرنشان کرد: باید بنیه اقتصادی خانواده های ایرانی قوی شود، قطعا جامعه روحانیت با تبلبغ می توانند در فرهنگ سازی پیام رهبری نقش بسزایی در تحقق شعار سال داشته باشند.

وی در پایان گفت: نظر مقام معظم رهبری در همه زمینه ها باید محقق شود، باور سخن رهبری مهم است، جوانان در دوره جنگ با گوش دادن به فرامین امام راحل جان خود را هم هزینه کردند  والان ما باید مال خود را هزینه کنیم  وهرکس از خانواده خودش شروع کند، قطعا نتیجه خواهد داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha