شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مولوی فاروقی

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این که عدالت، شجاعت، شهامت، ساده زیستی، بزرگمردی و عبادت امیرالمومنین(ع) در تاریخ بی مانند است، گفت: باید از بزرگ منشی و راه و روش امام علی(ع) و سایر معصومین(ع) درس دینداری، معرفت و انسانیت بیاموزیم.

مولوی غلام حیدر فاروقی در گفت وگو با خبرگزاری حوزه در بیرجند ضمن تبریک میلاد مولی الموحدین حضرت علی(ع)، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که مولای متقیان علی(ع) پس از پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)، مصداق کامل اسوه حسنه است.

وی با بیان این که پیروی از ایشان هدایت و کمال امت اسلامی را به دنبال دارد، افزود: بهره گیری از فضایل آن بنده راستین حق رشد، ترقی و تکامل بشر جامعه اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این که عدالت، شجاعت، شهامت، ساده زیستی، بزرگمردی و عبادت امیرالمومنین(ع) در تاریخ بی مانند است، عنوان کرد: باید از بزرگ منشی و راه و روش امام علی(ع) و سایر معصومین(ع) درس دینداری، معرفت و انسانیت بیاموزیم.

مولوی فاروقی ضمن اشاره به فضائل بی شمار امام علی(ع)، بیان کرد: اگر همه علما و دانشمندان دنیای اسلام در نگارش فضیلت های ایشان تلاش کنند، باز هم زبان از بیان این فضیلت ها عاجز است.

وی امام علی(ع) را یکی از تربیت شدگان مکتب رسول الله(ص) دانست و افزود: پیامبر(ص) در مورد امیرالمومنین(ع) سخنان زیادی و از جمله در بحث فتح خیبر بیان کرده اند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند در ادامه صحبت هایش ضمن اشاره به ضرورت توجه به وحدت، مطرح کرد: تفرقه بزرگترین خطر تهدید کننده امت اسلامی است و بایستی برای در امان ماندن از توطئه های دشمنان همه به ریسمان وحدت چنگ بزنیم.

مولوی فاروقی از وحدت امت اسلامی، به عنوان بزرگ ترین آرزوی پیامبر(ص) یاد کرد و افزود: تمام تلاش رسول الله (ص) این بود که مسلمانان ید واحده باشند.

وی از وحدت شیعه و سنی به عنوان زیربنای خوشبختی و سعادت جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: آنچه مسلم است آن است که پایبندی به اسلام واقعی و عقلانی موجب دوری از تکفیری گری و فتنه ها می شود.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به نامگذاری 13 رجب به عنوان روز پدر، اذعان داشت: این نامگذاری شایسته برای همه مردان و پدران ایران اسلامی، مایه افتخار و مباهات است.

مولوی فاروقی ضمن اشاره به وظیفه خطیر فرزندان در قبال پدر و مادر، مطرح کرد: بنا بر آیات و روایات متعدد، حتی اگر پدر و مادر کافر باشند این حق بزرگ پدر و مادر از گردن فرزندان سلب نمی شود.

وی در بخش دیگری ازصحبت هایش ضمن اشاره به بحث اعتکاف، اظهار داشت: اعتکاف سبب زدودن غفلت شده و بهترین فرصت بهره گیری معنوی است.

مولوی فاروقی از اعتکاف، به عنوان راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی و روی آوردن به فرهنگ دینی یاد کرد و افزود: در فرهنگ اسلامی روی آوردن به اعتکاف، علاوه بر بهره مندی از فیوض معنوی آن، جهاد مقدس نیز محسوب می شود چرا که نقش بسیار موثری در رویارویی با نفوذ فرهنگ بیگانه ایفا می کند.

وی در پایان با تاکید بر این که اعتکاف، خلوت کردن با خدا، راز و نیاز و تلاوت قرآن دارای آثار و برکات فراوانی در زندگی افراد است، متذکر شد: اگر چه در هر زمانی از سال می توان به اعتکاف و راز و نیاز با خداوند پرداخت ولی مسلمانان اهل سنت در دهه آخر ماه مبارک رمضان به اعتکاف می پردازند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha