چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست خبری نمایندگی امور صیانتی

حوزه/ مسئول نمایندگی امور صیانتی حوزه علمیه تهران با بیان اینکه بسط و گسترش عدالت باید در اولویت کاری مسئولین دولتی قرار بگیرد، گفت: ملت ایران همچنان حافظ جمهوری اسلامی بوده و هستند و بیان برخی حرف ها که نیازها و باورهای مردم تغییر کرده است، یک دروغ بزرگ در روز روشن است.

حجت الاسلام محمود درزی مسئول نمایندگی امور صیانتی حوزه علمیه استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تبریک 13 رجب سالروز ولادت امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) و گرامی داشت روز جمهوری اسلامی، اظهار داشت: حضرت علی(ع) اسوه‌ی همه خوبی‌ها و فضائل هستند و عدالت را با نام مبارک ایشان می شناسند زیرا وجود مقدس امیرالمؤمنین به عنوان پرچمدار اجرای عدالت در جامعه بشری شناخته شده و در تاریخ ثبت شده است.

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) حق است، و هر کجا حق باشد، امیرالمؤمنین(ع) است و هر جا ایشان باشند، حق همانجا است. بنا بر این برپایی عدالت و عادل بودن، از برجسته ترین ویژگی های یک شیعه علوی می‌باشد.

مسئول نمایندگی امور صیانتی حوزه علمیه استان تهران عنوان داشت: وقتی عدالت در جامعه مطرح می شود، دیگر موضوعات مرتبط با آن همچون مسائل اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و... به ذهن خطور می کند ولی بحث و معنای عدالت خیلی وسیع‌تر از این موضوعات است.

وی افزود: به عبارت دیگر اگر بخواهیم مفهوم کامل عدالت را تفسیر کنیم این موضوع به دایره حیوانات و گیاهان و طبیعت هم می رسد. مثلاً در روز طبیعت که یک سنت بین ایرانیان است و در چنین روزی به دل طبیعت می روند و از مناظر و هوای پاک آن بهرمند می شوند، اسلام در ادای حق این طبیعت نیز دستوراتی را به ما داده است.

حجت الاسلام درزی تصریح کرد: بنا به دستور اسلام، ما نمی توانیم هر طور که دلمان خواست با طبیعت برخورد کنیم زیرا طبیعت و حیوانات موجود در آن حق و حقوقی بر گردن ما دارند و باید با رعایت قواعدی عدالت را در مورد آنها نیز رعایت کنیم. این بحث نمونه‌ای از وسعت معنای عدالت بود.

وی با بیان اینکه اجرای کامل عدالت فقط در زمان حضور امام معصوم(ع) محقق خواهد شد، گفت: هدف غایی خلقت اجرای عدالت است و این هدف مهم فقط در زمان ظهور امام معصوم(ع) اتفاق خواهد افتاد ولی پیروان مکتب اهل بیت(ع) مؤظفند به تناسب بضاعت و توان خود به اجرای عدالت اهتمام داشته و نباید نسبت به آن بی تفاوت باشند.

 مسئول نمایندگی امور صیانتی حوزه علمیه استان تهران افزود: وظیفه‌ی مسئولین در حکومت اسلامی در راستای برقراری عدالت، بیش از مردم است و شاید بتوان گفت؛ اصلی‌ترین رسالت دولتمردان در حکومت اسلامی تلاش برای اجرای عدالت در جامعه می‌باشد.

وی با بیان اینکه بسط و گسترش عدالت باید در اولویت کاری مسئولین دولتی قرار بگیرد، بیان داشت: متاسفانه برخی رجال سیاسی اصلاً تفکر اجرای عدالت را قبول ندارند و اظهار می دارند که این مسئله قابل پیگیری و اجرا نیست. از این رو مقام معظم رهبری نیز کارهای صورت گرفته در جهت بسط و گسترش عدالت را کافی ندانسته و تلاش بیشتر مسئولان در اجرای عدالت را خواستار شدند.

حجت الاسلام درزی با بیان اینکه مسئولین دولتی از وفاداری و اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی کاملاً اطلاع دارند، گفت: ملت شریف ایران با تقدیم هزاران شهید حاضر نشدند از حمایت انقلاب اسلامی دست بردارند و با خون خود این نظام را حفظ کردند تا شاهد رشد، بالندگی و اعتلای آن باشند.

وی تصریح کرد: حضور گسترده مردم ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر بر همگان اثبات کرد که ملت ایران همچنان حافظ جمهوری اسلامی بوده و هستند و بیان برخی حرف ها که نیازها و باورهای مردم تغییر کرده است، یک دروغ بزرگ در روز روشن است از این رو پیشنهاد برگزاری رفراندوم تلاش برای غبارآلود کردن فضای کشور و دور نگه داشتن مردم از برخی واقعیت‌ها است زیرا مطلع شدن مردم از واقعیت‌ها خوشایند عده‌ای نیست.

مسئول نمایندگی امور صیانتی حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه مسئولین دولتی باید پاسخگوی وضعیت اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی مردم باشند، عنوان داشت: چرا مسئولین به این پرسش پاسخ نمی دهند که آن آفتاب تابان برجام به اندازه یک شمع هم برای مردم روشنی نداشته است؟ امروز مردم می پرسند چرا باید آقازاده ها در انگلیس درس بخوانند و ژن خود را ژن برتر بدانند؟

حجت الاسلام درزی با بیان اینکه تلاش در جهت اجرای عدالت، زمینه ظهور حضرت ولیعصر(عج) را فراهم خواهد کرد، گفت: جامعه‌ای میتواند در جهت اجرای عدالت گام بردارد که معیار مردم آن جامعه برای انتخاب وکیل و نماینده در دولت و مجلس، میزان پایبندی نامزدها به عدالت باشد.

وی افزود: مسئولی که کاخ نشین است نسبت به اجرای عدالت نه تنها اهتمام ندارد بلکه اعتقادی به آن ندارد. ولی اگر مسئول دولتی از اولیاء باشد هم در اجرای عدالت کوشا خواهد بود و هم نعمات و الطاف الهی شامل حال مردم خواهد شد. بنا بر این مردم باید به دنبال افرادی باشند که دغدغه اجرای عدالت داشته و بر اجرای عدالت در همه شئون آن توجه جدی داشته باشد. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha