شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه نسبت به ظهور پدیده خرید و فروش آراء انتخاباتی هشدار داد و تصریح کرد: وهابیت نفس های آخرش را می کشد و در آستانه نابودی است و عراق امروز وارد مرحله جنگ نرم شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه نسبت به ظهور پدیده خرید و فروش آراء انتخاباتی هشدار داد و تصریح کرد: وهابیت نفس های آخرش را می کشد و در آستانه نابودی است و عراق امروز وارد مرحله جنگ نرم شده است.

هدف از اعمال تروریستی ناکام گذاشتن انتخابات است

حجت الاسلام قپانچی انفجار ها و اقدامات باقی مانده های گروهک های تروریستی علیه امنیت کشور، آن هم همزمان با نزدیکی انتخابات در جهت شکست و ناکام گذاشتن انتخابات و روند سیاسی و برای مشغول کردن مسئولین و ترساندن ملت است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید باقی مانده گروهک های تروریستی را تعقیب کند و ملت باید مسئولین را از هر مسئله مشکوکی با خبر کنند، نسبت به نفوذ افراد فاسد و بعثی ها به لیست های انتخاباتی هشدار داد.

امام جمعه نجف اشرف پیرامون بحران حقوق اقلیم کردستان و سرکوب تظاهرات از سوی دولت اقلیم کردستان، این سرکوب را محکوم و از دولت اقلیم خواست که حقوق کارمندان را پرداخت کند.

 همچنین افزود: دولت اقلیم کردستان ناکارآمد و با ملت خود هماهنگ و منسجم نیست و در مسئله همه پرسی و جدایی راه نادرستی را انتخاب کرد و اکنون نباید بحران داخلی اقلیم کردستان به کرکوک کشیده شود.

وهابیت رو به نابودی است و نفس آخر را می کشد

حجت الاسلام قپانچی در بخش دیگر خطبه با بیان اینکه وهابیت بعد از اینکه کشور و بندگان را به فساد کشاند، نفس های آخرش را می کشد و رو به نابودی است، به اظهارات بن سلمان ولی عهد سعودی اشاره کرد که گفته بود: وهابیت جرم است و آن ساخته آمریکا برای مقابله با شوروی سابق بود.

ارتباط با دین، ائمه اطهار و مرجعیت از اسباب پیروزی ما بود

در همین راستا سید صدر الدین قپانچی اشاره کرد: عراق امروز وارد مرحله جنگ نرم شده است که در واقع این جنگ، جنگ علیه دین و مرجعیت است و هدفش گسترش فساد اخلاقی، شکستن اراده ملت و شکست انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه ما در جنگ نظامی پیروز شدیم و دشمنان ما به اهدافشان نخواهند رسید؛ چرا که خداوند از ایمان آورندگان دفاع می کند، افزود: از اسباب پیروزی ما، ارتباط با دین، مرجعیت، حوزه علمیه، ائمه اطهار (علیهم السلام)، ارزش های اخلاقی، انسجام اجتماعی و ارتباط با اراده سیاسی بود.

ولادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) در کعبه، یک کرامت الهی است

حجت الاسلام قپانچی در خطبه دینی به ادعیه ماه رجب و اهمیت آن پرداخت و یاد آور ولادت پر خیر و برکت حضرت امیر المؤمنین علی (علیه السلام) شد و گفت: ولادت حضرت امیر (ع) در کعبه در تاریخ ثابت شده و این کرامتی از سوی خداوند متعال و دلیلی بر عنایت الهی است.

وی همچنین به فضیلت شخصیت حضرت امیر المؤمنین (ع) اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha