جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 444896
۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
تصاویر/ مراسم معنوی اعتکاف در خراسان جنوبی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک از میزبانی ۹ مسجد این شهر از معتکفین خبرداد.

حجت الاسلام محمد صادق جان محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین ضمن تبریک ماه رجب به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: اعتکاف فرصت طلایی برای خودسازی و ارتباط و پیوند هر چه بیشتر جوانان با خداوند باری تعالی است.

این فعال فرهنگی افزود: در اعتکاف انسان می تواندبا مبارزه با هواهای نفسانی و با اندوختن سرمایه معنوی تقوا آخرت خود را بسازد و درحقیقت اعتکاف نوعی تمرین بندگی است.

وی اظهار کرد: اعتکاف زمینه ساز ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه است و به واسطه آن گره‌گشایی‌های بسیاری برای جامعه انجام شده است و موجبات برطرف شدن بلایا و در عین حال برکات فراوان  است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک تصریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف در 9 مسجد شهرستان آبیک در حال برگزاری است و مسجد ولیعصر (عج) شهر آبیک برای عموم و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بنیاد برای دانش‌آموزان تعیین شده است.

وی افزود: برای مراسم اعتکاف برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده که شامل نشست‌های دینی، پاسخگویی به شبهات، تلاوت قرآن کریم شامل قرائت و ترتیل و برگزاری مسابقات قرآنی، برگزاری مراسم ویژه ولادت حضرت علی (ع) و وفات حضرت زینب (س)، انجام اعمال ام داود و برنامه‌های دیگر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha