جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ولیعصر (عج)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار گفت: کتاب قرآن کریم و نهج البلاغه دارای یک ویژگی مشترک هستند و آن به روز بودن آنهاست و این دو کتاب هرگز بوی کهنگی به خود نمی گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسوی محمودی، در جشنی که به مناسبت سالروز میلاد مولود کعبه، در مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار برگزار شد، اظهار داشت: حضرت علی(ع) اسوه عدالت در اسلام و حتی دیگر ادیان الهی است، این عطیه الهی در زمانی پای به عرصه وجود گذاشت که جامعه عرب در نهایت جهالت و جهل به سر می برد، لکن وظیفه این مردم خدا که همواره یار و یاور رسول اکرم (ص) بود، بسیار سنگین بود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اندیشمندان غیرمسلمان و غربی شخصیت معنوی و عدالت حضرت را بی نظیر و تکرارنشدنی می دانند، عنوان کرد: حضرت علی (ع) در طول زندگی گوهربارشان سختی های بسیاری از جانب دوست و دشمن به جان خرید، ولی هرگز طرف حق را زمین نگذاشت و تا آخرین لحظه بر اجرای عدالت واقعی ایستادگی کرد و همین ابرام و اصرار این بزرگوار زمینه شهادتش توسط عمال مزدور و زخم خورده خوارج را مهیا کرد.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه سیره و شیوه زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... آن حضرت همگی در کتابی تحت عنوان «نهج البلاغه» موجود است، گفت: حضرت علی (ع) با وجود سختی ها و مشقت های فراوان بازهم به کتابت نهج البلاغه همت ورزید و امروز این کتاب، به بعد از قرآن کریم، کتابی مرجع در بین شیعیان جهان مطرح است.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار با اشاره به اینکه راه و رسم تمام شئونات زندگی یک انسان کامل در نهج البلاغه توسط آن حضرت به رشته تحریر درآمده است، گفت: دو کتاب قرآن کریم و نهج البلاغه در جهان اسلام برای مسلمان دو سرمایه و گنجیه مهم و جامع هستند و بی شک هر کسی در مسیر و طبق این کتب زندگی کند هم در این دنیا و هم در دنیای دیگر سعادتمند خواهد شد.

این استاد حوزوی عنوان کرد: بیان تمام شئونات زندگی پربار و پر از فراز و نشیب آن حضرت در این مقال هرگز نخواهد گنجید، لذا هر مسلمانی به ویژه شیعیان علی (ع) باید طبق قرآن کریم و نهج البلاغه زندگی خود را تنظیم کنند.

حجت الاسلام محمودی گفت: طلاب باید بدانند که کتاب قرآن کریم و نهج البلاغه دارای یک ویژگی مشترک هستند و آن به روز بودن آنهاست. دستورات قرآن و آنچه خداوند متعال بر نبی اش نازل کرده است هرگز بوی کهنگی نمی گیرد و همچنین دستورات و سفارشات امام علی (ع) در کتاب نهج البلاغه راهگشایی جامع و کامل برای زندگی بشر امروزی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha