شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تظاهرات فلسطین

حوزه/ دفتر سیاسی انصارالله یمن روز جمعه با صدور بیانیه ای از آرمان مردم فلسطین برای آزادی قدس شریف و مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی حمایت کردو حضور مردم در تظاهرات روز زمین را همه پرسی برای آزادی فلسطین دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دفتر سیاسی انصارالله یمن روز جمعه با صدور بیانیه ای از آرمان مردم فلسطین برای آزادی قدس شریف و مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی حمایت کردو حضور مردم در تظاهرات روز زمین را همه پرسی برای آزادی فلسطین دانست.

در بخشی از این بیانیه با اشاره به تظاهرات مردم فلسطین به مناسبت « روز زمین » آمده است: تظاهرات مردمی در این روز، همه پرسی مردم فلسطین برای آزادی قدس شریف با استفاده از تمامی راههای مقاومت است .

این بیانیه می افزاید: این تظاهرات قوی تر از همه توطئه هایی است که قدس شریف را نشانه گرفته است.

در بخش دیگری از بیانیه انصارالله یمن از جهانیان خواسته شده است که مردم فلسطین را برای غلبه بر اشغالگری صهیونیست ها حمایت کنند.

گفتنی است مردم غزه جمعه با برپایی تظاهراتی در روز زمین با عنوان «بازگشت بزرگ» به اشغالگری صهیونیست ها اعتراض کردند اما هدف تیراندازی نظامیان صهیونیستی قرار گرفتند که بر اثر آن دستکم 14 نفر شهید و صدها نفر زخمی شدند.

هدف این تظاهرات تاکید بر خواست فلسطینیان برای بازگشت به سرزمین مادری خود بود.

حماس و دیگر گروه های فلسطینی در غزه به منظور برگزاری راهپیمایی موسوم به «بازگشت بزرگ» برای امروز جمعه مصادف با سالگرد «روز زمین» (30 مارس) و حرکت به سوی منطقه مرزی بین غزه و رژیم صهیونیستی فراخوان داده بودند.

فلسطینیان از سال 1976 تاکنون روز 30 مارس را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده و آن را گرامی می دارند.

رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال 1976 هزاران هکتار از سرزمین های فلسطینیان را تصاحب کرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاک فلسطین شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha