پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بقاع کتبرکه

حوزه/رئیس اداره اوقاف شهرستان فردوس گفت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون بیش از ۴۱ هزار زائر و مسافر نوروزی به زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان فردوس رفته‌اند.

حجت‌الاسلام محمد الهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان جنوبی، با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از ویژه برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف طی چند سال اخیر است، اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

وی، تکریم و احترام زائران و میهمانان نوروزی را یکی از عوامل مهم در جذب مخاطب بیشتر به اماکن مقدس دانست و تصریح کرد: طرح آرامش بهاری در راستای غنی سازی سفرهای نوروزی از 25 اسفند سال 96 آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان فردوس اعلام کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری باهدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی، ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نورزی و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام الهی برپایی خیمه‌های معرفت را یکی از مهمترین بخش‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه ذکر کرد و یادآور شد: همچنین جهت جذب جوانان به بقاع متبرکه سعی کردیم با برگزاری مسابقات جذاب و اهدای جوایز عرصه را برای حضور هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان آماده کنیم.

وی تبیین کرد: امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم(ع)، امامزاده سلطان ابوالقاسم روستای سرند، امامزاده سلطان احمد روستای مهوید و امامزاده سید جلیل روستای امرودکان از جمله بقعه‌های برگزاری طرح آرامش بهاری در شهرستان فردوس هستند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان فردوس برپایی خیمه معرفت، غرفه‌های کودک و نوجوان، روانشناسی، مشاوره، سبک زندگی ایرانی اسلامی، محصولات فرهنگی مذهبی، خانواده و مشاوره وقف و حضور مبلغان بومی و اعزامی را از جمله خدمات در نظر گرفته شده در طرح آرامش بهاری ذکر کرد.

حجت الاسلام الهی مطرح کرد: همچنین در راستای طرح آرامش بهاری روحانیون و مبلغین اعزامی از قم و بومی استان با اقامه سه وعده نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی و دینی و شبهات، فعالیت چشمگیری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون بیش از 41 هزار نفر به زیارت بقاع متبرکه شهرستان فردوس مشرف شدند، خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت 7 هزار و 500 زائر و مسافر در سوئیت‌ها و زائرسراهای بقاع متبرکه شهرستان اسکان یافتند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان فردوس اعلام کرد: در مجموع 27 باب زائرسرا و سوئیت در بقاع متبرکه شهرستان فردوس برای پذیرایی از مسافران و زائران نوروزی آماده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha