جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بخشی پور

حوزه/سرپرست اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی گفت: از آغاز طرح آرامش بهاری تا ۱۰ فروردین‌ماه ۴۳۳ هزار و ۵۷۰ زائر و مسافر نوروزی به زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی رفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پورT صبح امروز در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شهرستان خوسف، با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از 25 اسفندماه در بقاع متبرکه آغاز و تا 15 فروردین‌ماه ادامه دارد، بیان داشت: طرح آرامش بهاری برای هشتمین سال متوالی در سطح بقاع متبرکه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته طرح آرامش بهاری در 44 بقعه خراسان‌جنوبی اجرا شد، تبیین کرد: سال گذشته 797 هزار نفر از طرح آرامش بهاری بهره‌مند شدند.

سرپرست اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی با اعلام این مطلب که هم اکنون طرح آرامش بهاری در 60 بقعه خراسان‌جنوبی در حال برگزاری است، مطرح کرد: در حال حاضر 96 بقعه تأیید شده در خراسان‌جنوبی وجود دارد که 60 بقعه متبرکه آماده برگزاری طرح آرامش بهاری هستند.

حجت الاسلام بخشی‌پورT تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم، خدمت رسانی به مسافران نوروزی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائران از جمله اهداف برگزاری این طرح است.

وی به فعالیت 174 مبلغ بومی و اعزامی از قم در طرح آرامش بهاری اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین بخش‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، خیمه‌های معرفت و پاسخگویی به شبهات دینی و فرهنگی است.

سرپرست اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی برپایی غرفه‌های پاسخگویی به مسائل دینی، عفاف و حجاب، قرآن بخوان و جایزه بگیر، مشاوره خانواده، مشاوره وقف و برنامه‌های جذاب برای جوانان و نوجوان را از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

حجت الاسلام بخشی‌پور اعلام کرد: از آغاز طرح آرامش بهاری تا 10 فروردین‌ماه 433 هزار و 570 زائر و مسافر نوروزی به زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی رفتند.

وی از وجود 639 سوئیت و زائرسرا جهت اسکان زائران و مسافران در جوار بقاع متبرکه خبر داد و گفت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون 59 هزار و 981 زائر در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه اسکان یافتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha