پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید قاسم رزاقی موسوی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، گفت: یکی از شاخصه های مهم حکومت علوی، خدمت صادقانه و بی منت به مردم است.

حجت الاسلام سید قاسم رزاقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک سیزدهم رجب، سالروز ولادت با سعادت امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: نه فقط در ابعاد اخلاقی و معنوی و فردی بلکه به خصوص در ابعاد اجتماعی و از جمله حکومت داری، گفتار و سیره نورانی امام علی(ع) سرشار از بهترین و کاربردی ترین درس ها برای بشریت است.

وی افزود: اساساً عبادت حضرت فقط منحصر به عبادات فردی چون نماز و روزه نبوده چه آن که ایشان در عرصه های اجتماعی نیز دائم مشغول به عبادت بوده اند و لحظه به لحظه زندگی مولا علی(ع) در همین راستا گذشته است.

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم بیان داشت: مردم داری امیرالمومنین(ع) ،خدمت صادقانه به مردم به ویژه به محرومان و رسیدگی به حال و روز ایتام و نیازمندان از جمله مصادیق عبادت اجتماعی امام علی (ع) است که باید بیش از پیش مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی به این مسایل توجه کرده و از آن تبعیت کنند.

وی یادآور شد: به دیگر سخن، مجاهدت بی پایان حضرت امیر(ع) در راه آبادانی نخلستان ها و حفر چاه های متعدد که همه آن ها را برای خدمت به مردم و به خصوص نیازمندان وقف می کرد ، همه حاکی از آن است که در سیره علوی تا چه میزان عبادت در حوزه اجتماعی دارای اهمیت است و خود حضرت نیز نه فقط در حرف و گفتار بلکه در مقام عمل ، پیشتاز بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha