پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت شناخت ابعاد شخصيتي امام علي(ع) تأکید کرد و گفت: باید بیش از پیش شخصیت و جایگاه نخستین امام شیعیان به جهانیان معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جشن میلاد با سعادت حضرت علی(ع) در ساری بر ضرورت شناخت ابعاد شخصيتي امام علي(ع) تأکید کرد و گفت: باید بیش از پیش شخصیت و جایگاه نخستین امام شیعیان به جهانیان معرفی شود.

وی با بيان این که اگر جهان با معارف و عظمت اميرالمومنين(ع) آشنا شود، متحول مي‌شود، افزود: شواهد نشان مي‌دهد که امروز جهانيان با معارف و عقايد امام علي(ع) آشنا شده و به سوي انديشه‌هاي ائمه اطهار(ع) روي آورند و سيره و روش خود را با آن بزرگواران منطبق كنند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به جلوه هايی از زندگي امام علي(ع) اظهار داشت: حکومت امام علي(ع) يک حکومت ساده منطبق بر فطرت دروني انسان و آموزه هاي خداوند و مبتني بر عدالت خواهي بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين که امام علي(ع) در زمان خودش با همه محدوديت هايي که با آنها مواجه بود، عدالت محوري را به صورت عملي به مردم نشان داد، افزود: در مقابل مشكلات و خطراتي كه دشمنان براي ما به وجود مي‌آورند و گردنه‌‌هاي خطرناکي كه وجود دارد سيره عملي و معارف اميرالمومنين (ع) بهترين الگو براي عبور از اين گردنه‌ها است.

استاد حوزه علمیه مازندران، امام علي(ع) را محور حق دانست و ادامه داد: علت اينکه اين همه در حق اين امام بزرگوار ظلم شد اين است که در مقابل ناحق کنار نمي آمد و با آنها مسامحه نمي کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که اسلام به برکت وجود مبارک امام علي(ع) و شجاعت ايشان پيشرفت کرده است، خاطرنشان کرد: نخستین امام شیعیان برای بقا و ماندگاری دین تلاش ها و از خودگذشتگی های بسیاری انجام دادند.

حجت الاسلام شکریان در ادامه افزود: حضرت علي(ع) حكومت داري و عدالت را در كنار هم مي ديدند و در اين راستا تمام توان خود را به كار گرفتند، سيره علوي را تجلي عيني عدالت محوري در اجتماع دانست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت علي(ع) ميوه درخت نبوت و رسالت بودند و در كنار حضرت پيامبر اسلام (ص) تربيت يافته بودند، گفت: امام علي(ع) در خانه خدا و در كعبه به دنيا آمدند و در محراب عبادت در مسجد از دنيا رفتند كه اين امر به فضيلت هاي ايشان افزوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، انقلاب اسلامی را نمونه ای از حکومت علوی در جامعه امروز معرفی کرد و افزود: حکومت ديني و مردمي بر پايه سيره علوي بنا نهاده شده است و اين مهم در سيره عملي حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري تجلي يافته است.

حجت الاسلام شکریان خاطرنشان کرد: صفات امام علي(ع) آيینه تمام نماي اسلام است، به همين جهت حضرت علي(ع) سطح وسيعی از ملت ها را مجذوب شخصيت خود ساخته و اين امر به زمان محدودي اختصاص ندارد و درطول زمان گسترش يافته است.

استاد حوزه علمیه مازندران بر شناخت حقیقت وجودی امام علی(ع) تاکید کرد و اظهار داشت: باید زیبایی های بی نظیر سبک زندگی امام علی(ع) را به درستی شناخت و در قالب های تأثیرگذار به ویژه با ابزار متعالی هنر به جامعه منتقل کرد.

وی با بیان این که امام علی(ع) ممتازترین یار پیامبرگرامی اسلام(ص) در تاریخ صدر اسلام محسوب می شود و به رغم تلاش بدخواهان محو شدنی نیست، خاطرنشانن کرد: جلوه تابناک حقیقت نخستین امام شیعیان همچنان در عالم وجود می درخشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha