چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اعتکاف

حوزه/ حجت الاسلام بابادایی سامانی، اعتکاف را زمینه ساز دست یابی انسان به مقام بندگی خدا دانست و گفت: روزه گرفتن، حضور در مسجد و پرهیز از محرمات از شرایط و ارکان اصلی اعتکاف است که با رعایت این شرایط، انسان می‌تواند به قله‌های معرفت دست یابد و به مقام بندگی خدا نائل شود.

حجت الاسلام والمسلمین وحید بابادایی سامانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تبریک فرار رسیدن ماه رجب، به ایام با برکت اعتکاف در این ماه اشاره کرد، و اظهار داشت: قرار گرفتن ایام البیض در ماه رجب فرصت مغتنمی برای مردم مومن به ویژه جوانان عزیز می‌باشد تا با حضور در مراسم اعتکاف، از نعمات معنوی خداوند متعال بیشترین بهره را داشته باشند.

وی توسعه و گسترش مراسم معنوی اعتکاف را از آثار و برکات پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و عنوان داشت: اعتکاف همواره مورد تاکید پیامبر اسلام(ص) بود و الحمدلله این مراسم معنوی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه جدی مومنین به ویژه جوانان واقع شد و هر سال نسبت به سال قبل پرشورتر و با معرفت بیشتر برگزار می‌گردد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران ادامه داد: مساجد کشور در ایام اعتکاف شاهد حضور پررنگ مردم به ویژه جوانان هستند و این از نعمات خداوند متعال است بنا بر این توسعه مراسم معنوی اعتکاف باید مورد توجه مسئولین قرار گرفته و بر رشد و بالندگی آن توجه شود.

وی افزود: روزه گرفتن، حضور در مسجد و پرهیز از محرمات از شرایط و ارکان اصلی اعتکاف است که با رعایت این شرایط، انسان می‌تواند به قله‌های معرفت دست یابد و روح و جان خویش را تطهیر کند و به مقام بندگی خدا نائل شود.

حجت الاسلام بابادایی سامانی اعتکاف را زمینه ساز دست یابی انسان به قله‌های معرفت و مقام بندگی دانست، و اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف با آغازین روزهای فصل بهار تقارن دارد، و همان گونه که در بهار شاهد دگرگونی طبیعت هستیم و زمین سرد و سخت به طبیعتی زیبا تبدیل می‌شود و زندگی دوباره به کره خاکی برمی گردد، اعتکاف هم اگر به درستی انجام شود یک انقلاب درونی در انسان ایجاد می‌کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران با اشاره به برخی آسیب های موجود در مراسم اعتکاف، گفت: غفلت از آثار و برکات مراسم معنوی اعتکاف یکی از آفت های بزرگی است که موجب می شود تا برخی به جهت سرگرمی و گعده گرفتن در مراسم حضور یابند، در این میان طلاب و مبلغان دینی که در مراسم حضور دارند موظفند افراد را از جایگاه و آثار معنوی اعتکاف آگاه سازند.

وی با بیان اینکه اعتکاف انسان را از حال غفلت خارج می کند، افزود: باید فرصت طلایی اعتکاف که هم اکنون در اختیار جوانان قرار دارد برای آنان تبیین شود تا ببتوانند نهایت بهره را ببرند از این رو طلاب و روحانیان گرامی باید با تشکیل حلقه‌های معرفتی و گفتگوی چهره به چهره با جوانان، اعتقاد و معرفت ایشان را نسبت به مراسم معنوی اعتکاف ارتقاء دهند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha