سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سال حمایت از کالای ایرانی

حوزه/ چه بسيار سال‏ ها كه ديده شد، نام سال خيلى زود براى خود كميسيون و كميته و شورایی پيدا كرد، ولى در حد يك شعار باقى ماند و گرفتار بيمارى مزمن شعارزدگى و بى‏ عملى شد و گزارش ‏هاى متعدد و رنگارنگى از دل آن بيرون آمد!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) در یادداشتی درباره نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی آورده است: نام‏گذارى سال ۱۳۹۷ از سوى رهبر معظم انقلاب به سال حمايت از كالاى ايرانى، اقدامى اساسى در حل بخشى از مشكلات اقتصادى كشور است.

تعيين اين شعار براى سال جديد نشان مى‏ دهد كه على‏ رغم وجود مشكلات در حوزه توليد و كالاى ايرانى، بخشى ديگر از مشكل هم در بى ‏توجهى و عدم حمايت از كالاى ايرانى براى تقويت آن است.

در واقع، رهبر انقلاب با تشخيص درست مسأله اقتصاد كشور، بر نقطه ‏اى دست گذاشته و تأكيد كرده ‏اند كه اساسى و زيربنايى است و دقت و توجه به آن مى ‏تواند بسيارى از مشكلات اقتصاد كشور را حل و رفع كند.

به عبارت ديگر، حمايت از كالاى ايرانى بخش ابتدايى و در عين حال، مهم‏ترين بخش از يك زنجيره‏ راهبرديِ مهم است كه مى‏ تواند به حل جدى مشكلات اقتصادى - اجتماعى كشور كمك كند.

توضيح آن‏ كه حمايت از كالاى ايرانى سبب رونق توليد داخلى مى ‏شود و اين امر نيز به نوبه‏ خود، باعث افزايش اشتغال شده و بخشى از مشكل بيكارى را حل مى‏ كند كه اين نيز به نوبه‏ خود مى ‏تواند در كاهش و حل مسائلى چون آسيب‏ هاى اجتماعى مفيد باشد.

نامگذارى اين سال‏ها كه حوزه فرهنگ اقتصاد و مصرف را نشانه مى‏‌گيرد، همه اجزائى از شبكه مفهومى خط پدافند اقتصادى هستند كه هر جزء (عنوان سال)، خاصيت كل را داراست.

لذا وقتى مى‏ گوييم حمايت از كالاى ايرانى، يعنى حمايت از كار ايرانى، حمايت از كارگر ايرانى، حمايت از سرمايه ايرانى، حمايت از خدمت ايرانى، حمايت از كارخانه ايرانى، حمايت از توليد ملى، حمايت از خانواده ايرانى، حمايت از اقتصاد ايران، حمايت از مديريت جهادى، حمايت از تصوير ملى و نهايتاً تقويت وجهه ملى كه موجب عزم و همگرايى ملى براى عبور از ميدان مين چالش‏ هاى فرهنگى، اجتماعى و اقتصادى دشمن مى‏گردد.

و در آخر، مبادا بيشتر از آن ‏كه جنبه سياستى اين جريان (نام‏گذارى سال‏ ها) مدنظر باشد، جنبه نمادين آن مورد توجه قرار بگيرد و بعضاً آتش اين موضوع با نصب چند بنر و ساخت چند برنامه دم‏دستى راديوئى و تلويزيونى و بازى با كلمات در پيام‏ ها و سخنرانى‏ ها و اطلاعيه‏ ها در همان ماه اول سال، سرد شود.

چه بسيار سال‏ ها كه ديده شد، نام سال خيلى زود براى خود كميسيون و كميته و شورایی پيدا كرد، ولى در حد يك شعار باقى ماند و گرفتار بيمارى مزمن شعارزدگى و بى‏ عملى شد و گزارش ‏هاى متعدد و رنگارنگى از دل آن بيرون آمد! بديهى است هر امرى براى ماندن و رسوب كردن و ايجاد حركت، نياز به ترويج و اقدام دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha