چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عبادی در دیدار با دانشجویان

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ما چون بنده پول و بلندپروازی هستیم، مشکل‌داریم، گفت: در معنویات مزاحمت نیست. سلمان فارسی بنده خوب خدا بود شما هم بنده خوب خدا شوید، در مادیات مزاحمت است و در معنویت مزاحمت نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، ظهر امروز در جمع معتکفان خواهر در مسجد حضرت صديقه طاهره(س) بيرجند، اظهار داشت: شما معتکفان به موضوع پراهمیت اعتکاف پرداختید، کاری بزرگ است و باید تلاش کنید این توفیق را حفظ کنید تا اثر آن باقی بماند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بالاترین رشد بشری فهم است افزود: این چه نسخه و دارویی است که ما بی‌خبریم؟ بله مشکل ما بی‌خبری ما است رمز آن تنها بنده خدا بودن است و فلسفه خلقت اینکه ما بنده خدا هستیم به همین نسبت همه دردهای ما مربوط به هواست .

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: اینکه باید روزه بگیریم و مابقی عبادات را انجام دهیم به معنای این است که خدا نیاز به عبادت ما ندارد، خدا به هیچ موجود، بنده و عبادتی از ما نیاز ندارد، ما نیازمند هستیم و باید در این برنامه‌ها عبودیت را تمرین کرده تا بر هوای نفس قالب شویم آن زمان، زمان پیروزی ما بر کل زمان خواهد بود.

وی، اعتکاف را یکی از بهترین جلوه‌های عبودیت انسان دانست و گفت: روح هم باید تمرین عبادت کند و عبادت بهترین تمرین برای ما است که به آن نیاز داریم، عبودیت چیزی نیست که تنها به چهار رکعت نماز خلاصه شود، بلکه عبودیت برای کل زندگی است.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: مسلمان باید در هر حالی تمرین بندگی کرده و همه حالات خود را تحت عبودیت خدا قرار دهیم و  اعتکاف از بهترین جلوهای عبودیت و تمرین است که حالت قرب نزدیکی به خدا، تسلط بر خویشتن دارد و ما در اعتکاف پشت بزرگ‌ترین دشمن که هوای نفس است را به خاک می‌رسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: عبادت ورزش و تمرین عبودیت است که شخص بر خود مسلط می‌شود و وقتی مسلط شد، مابقی اطاعت خدا است.

وی با بیان اینکه عناوین مسخره‌ای که از سوی غرب در بین جامعه ما مطرح شده که در خانواده مردسالاری یا زن‌سالاری است، گفت: نه مرد، نه زن و نه فرزند سالاری است، بلکه هر کس سرپیچی به حکم خدا کند، شیطان است هر کس بنده خدا است همه بزرگ بوده و هیچ‌کس در برابر خدا برتری ندارد.

امام‌جمعه شهرستان بیرجند افزود: هیچ‌کس از خود چیزی ندارد، آن که امر می‌کند خدا است اگر از هوای نفس آزاد شویم و بنده خدا شویم هیچ جا مشکلی نخواهیم داشت؛ اینکه سَرِ بلند پروازی برای پول، بجنگد این حرف‌ها معنی نمی‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه ما چون بنده پول و بلندپروازی هستیم، مشکل‌داریم، افزود: در معنویات مزاحمت نیست. سلمان فارسی بنده خوب خدا بود شما هم بنده خوب خدا شوید، در مادیات مزاحمت است و در معنویت مزاحمت نیست.

وی با بیان اینکه در بهداشت این نکته مطرح است که هرکدام پزشک داشته باشیم، اما چقدر به فکر افتادیم که در مسائل دینی هرکدام از ما یک کارشناس مشکلاتمان را  بررسی کند که مشکل و درد در کجاست؟ اظهار داشت: اگر بیش از آن که این همه در امور تقلیدی مسائل مادی و رفاه، اشرافی زندگی کردن، تشریفات به آن برسیم اگر به خود به روح انسانیت بی اندیشیم هم خود ما هم زندگی ما درست می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر از حقیقت اسلام ناب که در تربیت اهل‌بیت بنا شده، بهره‌مند شویم مشکلات ما برطرف می‌شود و تا خود انسان در درونش مشکلش را حل نکند، نه قاضی و نه کسی دیگر می‌تواند حل کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خطاب به معتکفان اظهار داشت: شما که معتکف شده اید، از دیگر افراد جلو هستید، زیرا توفیقی که نصیب شما شده قرب است و وقتی از اعتکاف خارج شدید، شرایط زندگی را تغییر دهید و اخلاق، رفتار، کیفیت صبر و گذشت را باید در خود بپرورانید.

وی بیان داشت: با حالت معنوی که در اعتکاف پیدا می‌کنید در برگشت از مسجد به خانه سعی کنید تا اثر این اعتکاف همه شرایط زندگی شما و خود را نشان دهد و این نشانه قبولی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: بدترین تضییع حقوق بشری در اروپا است، زیرا آن‌ها می‌زنند می‌کشند اما مسئولیت نمی‌پذیرند، اما مرد و زن مسلمان مسئولیت می‌پذیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha