چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: اعتکاف بازگشت دوباره به معنویت و توجه به حقایق معنوی است که در این باره قشر جوان ما استقبال گسترده ای نشان داد.

حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با تبریک فرا رسیدن ولادت مولای متقیان، حضرت علی(ع)، اظهار داشت: سنت اعتکاف یکی از رویش های معنوی انقلاب اسلامی است که در سال های اخیر با تأسی از سنت و سیره نبوی و همت عموم مردم احیا و رونق دوباره گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در رابطه با ضرورت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف بیان داشت: اعتکاف بازگشت دوباره به معنویت و توجه به حقایق معنوی است که در این باره قشر جوان ما استقبال گسترده ای نشان داده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه لذت های دنیوی امروزه در چارچوب خاص حیوانی تعبیر می شود، گفت: در ایران اسلامی لذت های معنوی بخشی از نمادهای دینی و اجتماعی ما است که امروزه به جامعه داخلی و خارجی عرضه می شود و بهترین نشانه بر صدق چنین مدعایی حضور بی شمار جوانان در مراسم معنوی اعتکاف است.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه در خوزستان سال به سال رشد کمی و کیفی در مراسم معنوی اعتکاف را شاهد هستیم، افزود: اکنون جلسات و برنامه های اعتکاف نه تنها حلقات عبادی بلکه یک سری حلقه های معرفتی است که در این مجموعه ها مسائل مختلف با محوریت اساتید و مبلغان مورد توجه قرار می گیرد.

وی بیان داشت: حضور مبلغان و روحانیت در میان معتکفان بر غنای محتوایی برنامه های مرتبط با اعتکاف افزوده است و توصیفات ولایت فقیه در تأیید و تشویق بر برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و ستودن حضور جوانان گویای اهمیت و اثرات روشن چنین حرکت معنوی ارزشمند است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه برخی مراکز اقامه کننده مراسم معنوی اعتکاف از سوی مردم پشتیبانی می شوند، گفت: برخی تلاش می کنند تا مسیرهای تأیید نشده ای را در برنامه های معنوی پیش ببرند که قطعا با هوشیاری روحانیت و مسؤولان جلوی چنین اقداماتی گرفته خواهد شد.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha