پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام شفیعی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان

حوزه/رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، اعتکاف را سنت جاوید و گرانبهای نبوی و از سنت های احیا شده به وسیله انقلاب اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، یکی از برکات انقلاب اسلامی را انتشار نسیم مبارک معنویت، عبادت و ارزش های دینی برشمرد و اظهارداشت: انقلاب اسلامی سنت های مبارکی را احیا کرد که در طول تاریخ و به مرور زمان فراموش شده بودند و یکی از این سنت های معنوی و نورانی، اعتکاف است.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، اعتکاف را یکی از سنت های نبوی بیان کرد و افزود: اعتکاف چنان نزد حضرت ختمی مرتبت اهمیت داشت که بنابر نقل های صورت گرفته، ایشان در سال وقوع جنگ بدر به دلیل جهاد و حضور در میدان نبرد نتواست اعتکاف را بجا آورد اما در سال پس از آن، دو اعتکاف ادا کرد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه رسول خدا(ص) قضای اعتکاف صورت نگرفته در سال وقوع جنگ بدر را بجا آورد، تصریح کرد: همیشه قضای واجب صورت می گیرد حال آنکه اعتکاف عملی مستحب است، اما ادای قضای آن دال بر اهمیت چنین سنتی از سوی پیامبر اکرم(ص) دارد.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به اینکه اعتکاف سنت جاوید و گرانبهای نبوی است، ابراز داشت: در قرن های گذشته اعتکاف تنها از سوی اولیاء الله و انسان های وارسته و آن هم محدود روی می داد اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی سنت اعتکاف در کنار اقامه نماز جمعه احیا شد.

وی مهمتر از اصل برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سراسر کشور را حضور جوانان برشمرد و گفت: این حضور جزو نقاط درخشان و امیداور کننده است چرا که آینده سازان مملکت و تصمیم گیرندگان مملکت محسوب شده و حضور بانشاط شان در مراسم های معنوی، تداعی کننده امیدهای بیشتر و آینده روشنتر برای انقلاب اسلامی خواهد بود.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان ابراز امیداوری کرد تا معرفت، توجه و بصیرت معتکفان در مدت زمان اعتکاف به آموزه های دینی و معارف اخلاقی بیشتر شود.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha