شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا - معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۳۴۰ مسجد مازندران از امروز آغاز شده است، گفت: بیش از ۷۰ درصد ثبت نام کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف امسال را جوانان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران امروز در بازدید از مراسم معنوی اعتکاف در ساری با بیان این که برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 340 مسجد مازندران از امروز آغاز شده است، گفت: بیش از 70 درصد ثبت نام کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف امسال را جوانان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به این که هر ساله شاهد افزایش میزان حضور اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان در این مراسم معنوی هستیم، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته بیش از 20 هزار نفر در این مراسم معنوی حضور دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در برخی مدارس علمیه استان نیز خبر داد و افزود: با هماهنگی های صورت گرفته این مراسم پرفیض با حضور طلاب و روحانیان در مدارس علمیه استان نیز در حال برگزاری است.

وی با بیان این که تأثیر مثبت و پایدار حضور در مراسم اعتکاف و نفوذ اثرات آن در عمق جان آدمی بر کسی پوشیده نیست، افزود: حضور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف فرصتی مناسب برای تربیت نسل آینده ساز جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نتیجه حضور در مراسم اعتکاف تربیت انسان هایی است که وسوسه های شیطانی از هیچ طریقی در وجود آنها تاثیرگذار نخواهد بود، گفت: اعتکاف نماد واقعی حضور جوانان در عرصه معنویت است. 

حجت الاسلام روحانی نیا حق طلبی، پاکی، اخلاص و معنویت مداری را از ویژگی های جوانان ایران اسلامی برشمرد و گفت: مراسم اعتکاف یکی از مجرا های هدایت احساس پاک نوجوانان و جوانان کشورمان است.

وی تعالی و نشاط روحی، طراوت جسمی، ارتباط مؤمنان و دوستیابی در بستر معنویت گرایی را از برکات اعتکاف خواند و خاطرنشان کرد: ارتباط کسانی که کانون همگرایی آنها معنویت است برای جامعه نیز بسیار سودمند است. 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که تفکر و خودسازی درونی، با فضیلت ترین عبادت ها و مورد سفارش ائمه در اعتکاف است، ادامه داد: نیایش و مناجات هنگان سحر، تهجد و شب زنده داری و مداومت بر تلاوت قرآن در ایام اعتکاف در روایت و احادیث سفارش شده است.

وی با اشاره به این که اعتکاف زمینه مناسبی برای اندیشیدن، تعقل و فرصتی برای نیایش و خواندن کلام آسمانی و دعا به درگاه پروردگار است، خاطرنشان کرد:  خودسازی و تهذیب نفس از اثرات و نتایج روحی و معنوی اعتکاف است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که هر ساله شاهد با شکوه تر برگزار شدن مراسم معنوی اعتکاف در استان هستیم، خاطرنشان کرد: این حضور نسل جوان نشان دهنده عشق و علاقه این نسل به معارف الهی است.

وی مراسم معنوی اعتکاف را فرصت خوبی برای تبیین مناسب معارف دینی از سوی مبلغان دینی برای نسل جوان عنوان کرد و گفت: مبلغان می توانند با ارتباط چهره به چهره با جوانان ضمن بیان مسائل روز به شبهات دینی و سؤالات شرعی جوانان نیز پاسخ مناسب دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اعتکاف زمینه خروج روح انسان از دنیای مادی را فراهم می کند، گفت: پناه بردن به خداوند متعال و توبه کردن در پیشگاه ذات اقدس الهی به طور حتم سرانجام رحمت باری برای انسان مؤمن و متقی در پی خواهد داشت.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران از حضور مبلغان در تمام مساجد و تشکیل حلقه‌های معرفتی خبر داد و گفت: در این ایام مبلغان و سخنرانان مراسم به شبهات، موضوعات نحله‌های انحرافی، فرقه‌های نوظهور و آسیب‌های اجتماعی پاسخ می‌دهند و به ویژگی‌های فرد معتکف و مزیت‌های این ایام می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه سنت اعتکاف باید به‌خوبی معرفی شود خاطرنشان کرد: یکی از اعمال و سنت‌های پسندیده‌ای که در ماه رجب انجام می‌شود سنت اعتکاف است و ما باید زمینه‌های لازم برای برگزاری اعتکاف را مهیا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha