پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: حضور مبلغان در میان نسل جوان و آن هم در فرصت سه روزه اعتکاف، ارتباط حوزه با نسل جوان را تقویت خواهد بخشید.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزای «حوزه» در اهواز، با اشاره به اینکه سنت اعتکاف در قرآن مجید و روایات مورد سفارش قرار گرفته است، اظهارداشت: امروزه اعتکاف در سراسر کشور و برای تقرب و کسب ثواب برپا داشته می شود و حضور در چنین سنتی معنویت بیشتری را به زندگانی خواهد افزود.

مدیر حوزه علمیه خوزستان خلوت با پروردگار، نشستن در مسجد، توبه، استغفار و زارو نیاز با ذات باری تعالی را از سفارشات بیان شده در اعتکاف برای افزایش معنویت در زندگی برشمرد.

این مقام مسئول، با اشاره به حضور گسترده طلاب، اساتید، مبلغان و روحانیون حوزه های علمیه در مراسم معنوی اعتکاف گفت: طلاب و روحانیون به خدمتگزاری معتکفان، پاسخگویی به سؤال ها، اقامه منابر سخنرانی در موضوعات مختلف می پردازند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور در رابطه با وظایف مبلغان در ایام اعتکاف تصریح کرد: حضور مبلغان در میان نسل جوان و آن هم در فرصت سه روزه اعتکاف، ارتباط حوزه با نسل جوان و آینده سازان و سکانداران امور فرهنگی و غیرفرهنگی کشور را تقویت خواهد بخشید.

وی در پایان حضور فعال روحانیون و مبلغان در ایام اعتکاف را خواستار شد و اظهارداشت: طلاب و روحانیون با سعه صدر و استقامت سؤالات معتکفان را پاسخگو باشند و معتکفان را به برنامه های معنوی و ارتباط با روحانیت دعوت کنند.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha