سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مرکز اسلامی وین

حوزه/ مراسم جشن ميلاد اميرالمؤمنين عليه‌السلام در مرکز اسلامی امام علی عليه‌السلام وين با حضور ارادتمندان اهل‌بیت از ملیت‌های ايرانی، اتريشی، ترک، لبنانی، پاکستانی، عراقی و افغانی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه،  همزمان با فرا رسیدن سیزده رجب سالروز ميلاد خجسته اميرالمؤمنين عليه‌السلام جشن باشکوهي در مرکز اسلامی امام علی عليه‌السلام وين با حضور شيعيان و ارادتمندان اهل‌بیت از ملیت‌های ايرانی، اتريشی، ترک، لبنانی، پاکستانی، عراقی و افغانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که از ساعت ۱۸ آغاز گردید، قاری قرآن آیاتی چند از کلام‌الله مجید را قرائت و سپس برنامه مولودی‌خوانی توسط یکی از مداح اهلبیت علیهم‌السلام اجرا گردید.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین محمد والدمن در سخنانی به زبان آلمانی به بیان فضایل و مناقب امیرمؤمنان پرداختند.

اجرای سرود توسط گروه سرود جوانان و نیز مدیحه سرایی در فضیلت و منقبت مولای موحدان از برنامه‌های بعدی این مراسم بودند که با استقبال حاضران مواجه شد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین محسن‌زاده امام و رئیس مرکز اسلامی وین ضمن تبريک ولادت قطب العارفين اميرالمؤمنين حضرت اباالحسن عليه‌السلام به بيان فضایل ماه رجب پرداخت و مناقب بی‌نظير اميرالمؤمنين امام علی عليه‌السلام را ذکر کرد.

وی ضمن اشاره به برخی مقاطع از تاریخ نورانی و کلمات ناب امام اول شیعیان، اهمیت درس گرفتن از سیره و رفتار آن امام همام را گوشزد کردند.

جایگاه پدر و لزوم احترام به مقام والای او از منظر اسلامی از دیگر محورهای سخنرانی امام مرکز اسلامی وین بود.

مراسم جشن با برگزاری نماز جماعت و پذیرایی از شرکت کنندگان بر سفره با کرامت علوی خاتمه یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha