پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین فرحانی ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حضور جوانان در اعتکاف را سبب تقویت رویش‌های انقلاب و استمرار حرکت اسلام ناب محمدی دانست و گفت: اعتکاف سه روزه جوانان می‌تواند به تحقق دغدغه‌های ارزشمند مقام معظم رهبری که نسل نو جامعه دنباله‌رو آن است، کمک کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با تبریک فرا رسیدن ایام البیض و میلاد با سعادت حضرت امیرالمؤمنین(ع)، اعتکاف را فرصتی برای بازگشت به اصل وجودی خویش دانست و اظهارداشت: اعتکاف فرصتی برای فاصله گرفتن از شلوغی‌های دنیا و انس با خداوند متعال است تا در این مدت زمان سه روزه بتوانیم سیم دل خود را مجدد به آسمان بی‌کران الهی وصل کنیم.

وی راه تحقق انس با خداوند متعال را دو بال ذکر و فکر دانست و تصریح کرد: خداوند متعال در آیات قرآن کریم یکی از خصوصیات مؤمنین را «الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِياماً وَ قُعُوداً وَ عَلى‌ جُنُوبِهِمْ وَ يَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» ذکر کرده و به همین توصیه می‌کنم که تا می‌توانید در فرصت سه روزه اعتکاف نماز خوانده و ذکر الهی را به‌جا آورید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه گفت: راه فهم حقیقت زندگی و غایت آفرینش که معرفت و بندگی خداوند است، ذکر و فکر می‌باشد؛ یعنی با ذکر الهی باید در حقیقت هستی تفکر کرد که چگونه می‌توان عبادت خدا را بهتر و زیباتر به‌جا آورد و چگونه می‌توان آسمانی‌تر زندگی و بندگی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی، در پایان حضور جوانان در اعتکاف را سبب تقویت رویش‌های انقلاب و استمرار حرکت اسلام ناب محمدی دانست و تصریح کرد: اعتکاف سه روزه جوانان می‌تواند به تحقق دغدغه‌های ارزشمند مقام معظم رهبری که نسل نو جامعه دنباله‌رو آن است، کمک کند.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha