پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم معنوی اعتکاف

حوزه/امام جمعه آبادان گفت: اعتکاف زمینه ساز آشنایی با معارف دینی و دانشگاه تربیت حالات معنوی انسان است.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، امام جمعه آبادان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان اینکه برپایی مراسم معنوی اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروزه تثبیت رویش های معنوی و فرهنگی انقلاب اسلامی را با چنین فرهنگ سازی ارزشمندی شاهد هستیم.

امام جمعه آبادان با اشاره به حضور بی شمار جوانان در مراسم معنوی اعتکاف تصریح کرد: جوانان در این فضا در پی معنویت و خودشناسی بیشتر، تقویت باورهای دینی، درک و فهم بیشتر از ارزش های اسلام، انقلاب اسلامی و دفاع از اسلام هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان خاص بودن زمان، مکان و ادعیه را از ویژگی های مراسم معنوی اعتکاف دانست و ادامه داد: نزدیکی به خداوند، پرورش دادن روح و صیقل دل ها برکات اعتکاف است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور اعتکاف را زمینه ساز آشنایی با معارف دینی، انس با قرآن کریم،‌ احادیث و ادعیه معصومین مرتبط با ماه رجب بیان کرد.

وی در پایان گفت: اعتکاف دانشگاه تربیت معنویت است و تقویت معنویت و تقوا در بین جوانان بصیرت بیشتر و گسترش فضای معنوی در کشور را در پی خواهد داشت چنانکه احساس مسؤلیت در مبارزه با شبیخون فرهنگی را بیشتر خواهد کرد.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha