پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان - شاهرود

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود با بیان اینکه یک هزار و ۷۷۱ شاهرودی معتکف شدند، از اعزام ۶۷ مبلغ و مداح و قاری به مساجد برگزاری اعتکاف در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، با بیان اینکه یک هزار و ۷۷۱ نفر در مساجد شاهرود معتکف شدند، اظهار داشت: این افراد در ۱۴ مسجد شهری و هفت مسجد روستایی با مباحث دینی و تبلیغی، چگونگی تبیین شعار سال و پرورش تقوا و ضرورت‌های اقتصاد مقاومتی آشنا می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود بابیان اینکه ۶۵۱ نفر مرد و ۹۲۵ نفر خانم در مساجد شهری شاهرود معتکف هستند، تصریح کرد: ۶۵ برادر و ۱۳۰ خواهر نیز در روستاهای شاهرود به جمع معتکفان پیوستند که این افراد توسط مبلغان و روحانیان مورد آموزش مسائل فرهنگی مختلف واقع می‌شوند.

وی بابیان اینکه ۲۵ مبلغ ویژه اعتکاف به مساجد شهرستان اعزام شدند، افزود: ۲۰ نفر مبلغ مرد و پنج نفر مبلغ زن متخصص اعزامی از قم به‌غیراز مبلغان بومی حاضر در آئین اعتکاف وظیفه بیان احکام و فرایض و گفتمان‌های دینی را بر عهده‌دارند که این افراد با حضور در مساجد این مباحث را به معتکفان آموزش می‌دهند.

حجت‌الاسلام عبداللهیان با اشاره به اعزام ۴۲ مداح و همچنین قاری قرآن به مساجد برگزارکننده اعتکاف خاطرنشان کرد: این افراد می‌کوشند تا بابیان مسائل مختلف فرهنگی نسل جدید را به حضور در مراسم اعتکاف تشویق و ترغیب و آن‌ها را به‌ضرورت تقوا و اتحاد دعوت کنند.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب دشمن از طرق مختلف کوشید که به اهداف خود دست یابد و می‌داند که راه نفوذ و سلطه بر ایران از مسائل فرهنگی گذر می‌کند بنابراین به دنبال ایجاد هجمه‌های فرهنگی است و برگزاری مراسم اعتکاف نقشه‌های شوم آن‌ها را خنثی می‌کند، گفت: پنج هزار و ۱۹۰ نفر در استان سمنان معتکف شدند که دراین‌بین شهرستان شاهرود با یک هزار و ۷۷۱ نفر بیشترین تعداد معتکفان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha