پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام شفیعی

حوزه/رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، ابراز امیدواری کرد تا اعتکاف و سرمایه های معنوی آن فرصتی برای حرکت نسل جوان ما به سمت جلو و راه درست باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، امشب در جمع خواهران معتکف دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، با اشاره به اینکه در اعتکاف فرصت خلوت، تفکر و اندیشیدن مورد توجه قرار گیرد، اظهارداشت: مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان و سیاست گذاران مراسم معنوی اعتکاف تأکید داشته اند که اعتکاف فرصتی برای خلوت با خود است و وقت معتکفان نباید با برنامه های مختلف گرفته شود.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، خاطرنشان کرد: تفکر، مسیر آینده انسان را با تأمل و جمع بندی گذشته روشن می سازد و انسان با تفکر از اشتباهات، خطاها و کاستی های پیشین، به مسیر ایمن و سالم راه پیدا می کند.

این مقام مسؤول با بیان این نکته که هر قدر تفکر در مسائل مهم تر و اساسی تر باشد، ارزشمندتر و ستودنی تر است، اظهار داشت: در توصیف شخصیت ابوذر، صحابه رسول خدا (ص) گفته شده که تفکر بیشترین عبادت او بوده است.

حجت الاسلام شفیعی، با اشاره به اینکه اخبار امروزه به طور گسترده و پرحجم انتشار داده می شود، افزود: نظام رسانه‌ ای غرب، آزاداندیشی و توان تجزیه و تحلیل انسان را هدف قرار داده و با وجود ادعای دنیای اخبار آزاد، اطلاع رسانی را به گونه ای مهندسی کرده که به مخاطب فرصت برای تأمل و تفکر داده نمی شود.

وی ادامه داد: در نظام رسانه ‌ای غرب، مخاطب زیر خروارهای خبری دفن شده و فرصت برای راستی آزمایی اخبار پیدا نمی کند و قادر نیست در میان اخبار بی شمار چارچوب روشنی برای خود ترسیم کند.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، با بیان اینکه توصیه رهبران دینی مبنی بر اینکه یک ساعت تفکر از هفتاد سال عبادت برتر است، امروزه بیشتر از هر زمان و روزگاری فهمیده می شود، گفت: ما مخالف بهره گیری از اخبار، اطلاع رسانی ها و استفاده از دنیای گسترده اخبار و اطلاعات نیستیم، بلکه مخالفت ما با سلب توان اندیشیدن، تفکر و جمع بندی از مخاطب است.

این مقام مسؤول عنوان کرد: اینکه نظام رسانه ‌ای استکبار جهانی به اسم اندیشه و تفکر به مخاطب بگوید که چگونه فکر کند و بیندیشد و به چه نتیجه ای دست یابد، از نظر ما محکوم است.

حجت الاسلام شفیعی، تصریح کرد: نسل جوان در پالایش، رصد و بررسی صدها پایگاه و کانال خبری و هزاران خبر منتشره شده در شبانه روز هوشمندی به خرج دهد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا اعتکاف و سرمایه های معنوی آن فرصتی برای حرکت نسل جوان ما به سمت جلو و راه درست باشد.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha