چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
شور حسینی معتکفین در شب وفات عمه سادات(س) / رحلت / شهادت / اعتکاف

حوزه/ جوانانی که اعتکاف خود را همزمان با سالروز ولادت امیرالمومنین(ع) آغاز کرده بودند، اکنون در آخرین شب گوشه‌نشینی خود در عزای حضرت زینب کبری(س) به سوگ نشستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ویژه برنامه‌های رحلت حضرت زینب(س) با حضور پرشور طلاب و روحانیون مدارس علمیه اهواز در این کلانشهر برگزار شد.

در این مراسمات علاوه بر سوز وفات این بانوی بزرگوار، حرارت و حلاوت معنویت معتکفین نیز در آن مشهود و ملموس بود. جوانانی که اعتکاف خود را همزمان با سالروز ولادت امیرالمومنین(ع) آغاز کرده بودند، اکنون در آخرین شب گوشه‌نشینی خود در عزای حضرت زینب کبری(س) به سوگ نشستند.

*زمزمه «کلنا عباسک یا زینب» طلاب

جوانان گوشه نشین مساجد اهواز پس از نماز مغرب و عشاء آرام آرام زمزمه یازینب(س) گرفته و در ماتم عمه سادات مظلومانه گریستند.

طلاب و روحانیون نیز که مبلغ مساجد بودند، در این شب غریب همراه و هم نوا با دانشجویان زمزمه «الله اکبر بر بنت حیدر» گرفته و از جان و دل ندای «کلنا عباسک یا زینب» سر دادند.

بنا بر این گزارش، پس از برگزاری مراسم های عزاداری و سینه زنی عمه سادات(س)، به سوی برخی از اساتید رفتیم تا پیرامون سیره عملی و رفتاری آن حضرت مصاحبه ای مختصر داشته باشیم.

*سیره فاطمی عمه سادات(س) برای دفاع از جایگاه ولایت

حجت الاسلام فاطمی کیا، از مبلغان بین المللی حوزه علمیه خوزستان، به عنوان نخستین مخاطب ما در این گزارش، با بیان اینکه سیره فاطمی عمه سادات(س) پتانسیل بالایی برای دفاع از حریم ولایت دارد، گفت: تک تک لحظات مبارزه حضرت زینب(س) برای عاشقانه آن حضرت درس دفاع از جایگاه ولایت و ایستادگی در برابر ظالم است.

*روشنگری درس عملی حضرت زینب(س) است

همچنین حجت الاسلام موسوی، استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه حضرت زینب(س) بزرگترین مجاهد و مدافع سپاه حسین ابن علی(ع) بود، تصریح کرد: به یقین اگر روشنگری های زهراگونه حضرت زینب(س) در مجلس یزید و پس از آن نبود، امروز اثری از عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) نبود.

وی روشنگری نسبت به مسائل روز را یک ضرورت برای روحانیون برشمرد و تصریح کرد: خطبه های کوبنده حضرت زینب در مجلس یزیدیان صرفا برای دفاع از برادر نبود، او با این افشاگری ها قصد بیان واقعیت هایی را داشت که توسط حربه های دشمنان از نگاه مردم مغفول مانده بود؛ به همین دلیل روحانیون باید در دوران خفقان رسانه ای امروز، خود رسانه ای حق گو باشند.

*حضرت زینب رسانه شجاع دفاع از مظلومیت شیعه بود

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام جامعی، آخرین مخاطب گزارش ما، پیرامون سیره عملی حضرت زینب(س)، این چنین گفت: حضرت زینب یک رسانه شجاع برای دفاع از مظلومیت شیعه و اعلام واقعیت ها بود که همین مهم می تواند درسی بزرگ برای همه مردم آزادی خواه جهان باشند که هرکجا ظلمی صورت گرفت، شجاعانه قیام کرده و فریاد براعت و انزجار نسبت به آن را بیان کنند.

گفتنی است هر سال ویژه برنامه های وفات حضرت زینب(س) با حضور طلاب حوزه علمیه همزمان با ایام اعتکاف بسیار پر شور برگزار می‌شود.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha