سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حضرت زینب

فوری/همان با سالروز وفات بزرگ بانوی اسلام، اسوه صبر و استقامت امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی میزبان سوگواری حضرت زینب(س) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، مراسم سوگواری حضرت زینب(س) با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی و آحاد مردمف در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی در حال برگزاری است.

بهره‌گیری از سخنرانان مطرح کشوری و استانی، بیان فضائل و مناقب حضرت زینب(س)، مداحی، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی و اطعام عزارداران از مهمترین ویژه برنامه‌های مراسم سوگواری حضرت زینب(س) در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان است.

حجت الاسلام اسماعیل مختاری، صبح امروز در مراسم وفات حضرت زینب(س) در امامزادگان باقریه بیرجند، با بیان اینکه حضرت زینب(س) در خانه‌ای تربیت و رشد یافت که عالی‌ترین نمونه زندگی خانوادگی است، اظهار داشت: زندگی حضرت زینب ‌(س) برگرفته از آیات نورانی قرآن کریم بود.

وی، مهمترین ویژگی‌های حضرت زینب(س) را صبر، بردباری و بصیرت ذکر کرد و بیان داشت: آحاد جامعه به ویژه زنان باید از شجاعت، شهامت، ولایت مداری، عفت و تقوای حضرت زینب(س) درس بگیرند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، وفاداری زینب(س) به امام خود را بهترین و زیباترین درس برای زنان دانست و مطرح کرد: زینب کبری (س) در خانه‌ای پرورش یافت که عبادت به عنوان جوهر و زینت زندگی در آن مطرح بود.

حجت الاسلام مختاری به نقش آفرینی حضرت زینب(س) در واقعه کربلا اشاره کرد و گفت: حضرت زﯾﻨﺐ(س) با حضور خود در واقعه کربلا ﻧﻘﺶ مهم و ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری در ﺣﻔﻆ و ﺣﺮاﺳﺖ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﻗﯿﺎم و ﺣﻘﺎﯾﻖ آن ﺑﺮ عهده داشت.

وی با بیان اینکه خطبه خوانی حضرت زینب(س) در کوفه و شام از اعجاز حضرت زینب(س) بود، مطرح کرد: حضرت زﯾﻨﺐ(س) ﺑﺎ ﺗﺤﻤﻞ همه ﻣﺸﮑﻼت و ﻣﺼﺎﺋﺐ ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﭘﺮده از ﺟﻨﺎﯾﺖ‌های ﯾﺰﯾﺪ بردارد و چهره ﺧﺒﯿﺚ آن‌ها را ﺑﻪ ﻣﺮدم ﮐﻮﻓﻪ و ﺷﺎم ﻧﺸﺎن دهد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: حضرت زینب(س) ﺑﺎ وﺟﻮد هﻤﻪ ﻣﺸﮑﻼت ﻧﺎﺷﯽ از ﻗﯿﺎم عاشورا ﺗﻮاﻧﺴﺖ اهداف و آرﻣﺎن‌‌های نهضت حسینی را جهانی و ﻧﺪای ﺣﻖطﻠﺒﻰ و ﻋﺪاﻟﺖﺧﻮاهﻰ اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) را ﺑﻪ دﯾﮕﺮ ﻧﻘﺎط  جهان اﺳﻼم برساند.

مختاری بر ضرورت الگو گرفتن از حضرت زینب(س) تأکید کرد و یادآور شد: امروزه زنان جامعه رسالت و وظیفه مهمی بر دوششان قرار گرفته است، چرا که باید فرزندانی تربیت کنند که در خط امام حسین(ع) حرکت کنند، لذا باید حضرت زینب(س) را الگو قرار دهند.

شایان ذکر است؛ اعمال ام داوود عصر امروز در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص خراسان‌جنوبی با حضور عاشقان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha