جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مشرفی

حوزه/ حجت الاسلام مشرفی گفت: اتفاقات بعد از تاسوعا و عاشورا، روشنگری و مدیریت حضرت زینب(س) و اینکه مردم متوجه شدند که توان تحمل این صحنه ها را نداشتند، سبب پابرجا شدن فرهنگ اصیل عاشورا و آثار و دستاوردهای تاریخی بی نظیر شده است.

حجت الاسلام محسن مشرفی در گفت وگو با خبرنگار حوزه در بیرجند با بیان این که پشتیبانی، روشنگری و مدیریت حضرت زینب (س) سبب شد تا یزیدیان دست از قتل امام سجاد(ع) بردارند، گفت:حضرت زینب(س) به اسوه صبر و مقاومت در طول تاریخ معروف است، چرا که این حضرت در سفر کربلا طوری اتفاقات قبل و بعد از آن واقعه را مدیریت کردند که کسی جز ایشان دوام مقاومت را نداشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی، عاملی که حضرت زینب(س) را به الگوی صبر و مقاومت معروف کرد را همسفر بودن ایشان با کاروان اسراء و لشکر مبارزان کربلا دانست و گفت: روشنگری و مدیریت حضرت زینب(س ) در آن شرایط سخت سبب شد تا کام یزیدیان تلخ شود.

وی یادآور شد: حضرت زینب(س) علاوه بر همراهی کاروان اسرا و دلجویی از زنان و بچه ها، مدیریت و دفاع از آنها را در مقابل زیاده خواهی یزیدیان بر عهده داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی ادامه داد: زمانی که دشمن نقشه شهادت امام سجاد(ع) را کشیده بود، باز هم مدیریت و روشنگری حضرت زینب(س) مانع از نقشه شوم آنها شد.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه زیبایی از منظر حضرت زینب(س) شهادت عزیزانش در راه خدا بود، گفت: همین مورد سبب شد از وی به عنوان ام المصائب و الگوی صبر و مقاومت در طول تاریخ یاد شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) توانستند روشنگری کنند و در راستای نشر اسلام گام بردارند، افزود: اتفاقات بعد از تاسوعا و عاشورا، روشنگری و مدیریت  حضرت زینب(س) و اینکه مردم متوجه شدند که توان تحمل این صحنه ها را نداشتند، سبب پابرجا شدن فرهنگ اصیل اسلامی و آثار و دستاوردهای تاریخی بی نظیر شده است.

حجت الاسلام مشرفی متذکر شد: علت الگوی صبر و مقاوم بودن ایشان این است که در برخورد با آن همه مشکل، حضرت زینب(س) جا نمی زند، چراکه منشا آن، اعتقاد و ایمان به خداست و اینکه کارشان در منظر خدا، مورد پسند خدا و سبب احیا و نشر دین خدا می شود.

وی به مدافعان حرم اشاره کرد و گفت: مومنان و مسلمانان وقتی که پیش خود حساب و کتاب می کنند، می خواهند در صف یاران امام حسین(ع) و در راستای باقی و زنده ماندن فرهنگ اسلامی گام بردارند، که مدافعان حرم در واقع سربازان امروز لشکر امام حسین(ع) هستند که می خواهند پیام ایشان را زنده و با بدخواهان پرچم اسلام، مبارزه کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اینکه هر روز همان جریان مقابله حق و باطل در جریان است، خاطرنشان کرد: مدافعان حرم در واقع ادامه دهندگان راه امام حسین(ع) و تکمیل کنندگان جریان و قیام ایشان هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha