پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رحیم سیاح ، استاد حوزه و دانشگاه اهواز

حوزه/استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خطبه های آتشین حضرت زینب(س) گفت: خطبه های آن بانو اوج معرفت و شناخت سیاسی و اعتقادی، صبر و استقامت را نشان می دهد.

حجت الاسلام رحیم سیاح، استاد حوزه و دانشگاه اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) پیام قیام امام حسین(ع) را در شام تکمیل و به گوش همگان رساند، اظهارداشت: خطبه های آتشین آن بانو در شام معروف و چهره پلید حکومت اموی را برای همگان آشکار ساخت.

وی تصریح کرد: خطبه های آن بانو اوج معرفت و شناخت سیاسی و اعتقادی، صبر و استقامت را نشان می دهد و همانطور که امام چهارم فرمودند، وی متعلم بدون معلم است.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعت نفت اهواز، افزود: اگر آن بزرگوار در صحنه کربلا حضور نداشت، حرکت و قیام سیدالشهدا ناقص و در کربلا می ماند اما وی با شهامت مثال زدنی ندای مظلومیت شیعه را اعلام و در عین حال به تشریح احکام اسلام پرداخت.

حجت الاسلام سیاح، ادامه داد: روحانیت پشت سر مراجع و علما حرکت، و با روشنگری و معرفت افزایی حقایق جهان اسلام را بیان و به معرفی اسلام ناب محمدی برای جوانان بپردازند.

وی با اشاره به اینکه اسلام به وحدت و صلح دعوت می کند، خاطرنشان کرد: شیعه انگلیسی و وهابیت با نام اسلام علیه اسلام تبلیغ و با ضربه زدن به ریشه اسلام به تفرقه می پردازند که در این باره روحانیون و به ویژه مبلغان عرصه بین المللی باید با روشنگری و معرفت افزایی نسبت به دسیسه های دشمنان مقابله کنند.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha