جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجاب و غفاف

حوزه/ استاد دانشگاه الجامعه الاسلامیه با بیان اینکه عده ای حجاب را مانع و محدودکننده زنان می دانند، گفت: حجاب پوششی برای زن بوده و به هیچ وجه مانعی در برابر فعالیت ها و پیشرفت نیست.

حسناء صدرالدین قبانچی، استاد دانشگاه الجامعه الاسلامیه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان اینکه در نخستین جشنواره تخصصی فرهنگ مدجهان اسلام که در اهواز برگزار شد، حضور پرشور و در صحنه بانوان غیر قابل وصف بود، اظهارکرد: در این همایش شاهد بودیم که زن مسلمان قادر است که هر چه بخواهد انجام دهد؛ از این رو چنین همایش هایی باید سالیانه برگزار شود.

مسؤول بخش ارشاد ديني و تربیتي دانشگاه الجامعه الاسلامیه با بیان اینکه عده ای حجاب را مانع و محدودکننده زنان می دانند، گفت: چنین تصوری کاملا غلط بوده و زنان باید فهم حقیقی از حجاب اسلامی و اعتقاد به آن را داشته باشند.

صدرالدین قبانچی، با بیان اینکه حجاب پوششی برای زن و مانعی در برابر فعالیت ها و پیشرفت نیست، افزود: 50 درصد علت گرایش دختران مسلمان به مد و فرهنگ غربی را باید در خانواده ها یافت؛ چرا که پدر و مادر به درستی فلسفه حجاب و پوشش اسلامی را بیان نکرده اند و نباید علل را تنها در حمله فرهنگی غرب جست وجو کرد.

وی در پایان با بیان اینکه علل عدم تبیین حقیقت پوشش اسلامی را برای فرزندانمان تبیین کنیم، گفت: إن شاءالله با برگزاری همایش و کنفرانس ها؛ واقعیت پوشش و حجاب اسلامی برای جوانان مشخص و مبرهن خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha