شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
Hhh

حوزه/ خانم زوین، با ابراز تأسف از کم لطفی صورت گرفته نسبت به نمایشگاه های پوشش اسلامی، برگزاری بیشتر آنها از سوی دولت ها برای ترویج و نشر فرهنگ پوشش اسلامی را خواستار شد.

خانم بشری زوین، مشاور نخست وزیر عراق در امور زنان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، که در حاشیه برگزاری همایش بین المللی حجاب و پوشش اسلامی انجام شد، با اشاره به اینکه موضوع همایش تخصصی فرهنگ مدجهان اسلام با توجه به ارتباط نامحدود فرهنگ ها و تمدن های جهانی در خورتوجه است، اظهارداشت: متأسفانه بیشتر دختران ما جذب فرهنگ غرب شده و برای بازگرداندن  آنها به سوی پوشش و حجاب اسلامی باید از پوشش جدید بدون دوری از فلسفه حجاب گام برداریم.

استاد دانشکده حقوق دانشگاه عراق، با بیان اینکه به روز کردن حجاب به معنای تجاوز از حدود و شروط حجاب اسلامی نیست، تصریح کرد: منظور از به روز شدن حجاب حفظ همه شرایط حجاب براساس الگوهای زیبا و جذاب برای جلب دختران مسلمان و بازگشت به حجاب اصیل است.

خانم زوین، ضمن تشکر از مجمع جهانی زنان مسلمان به دلیل توجه به موضوع مد و حجاب اسلامی، گفت: چالش های بزرگی پیش روی کشورهای اسلامی از طریق پرداختن به زنان، عفت و حجاب زن، آزادی بانوان و سر دادن شعارهای حمایت از حقوق زنان به وسیله غرب وجود دارد که باید همفکری مطلوبی میان کارشناسان دینی ایران و عراق صورت گیرد.

مشاور نخست وزیر عراق در امور زنان، بیان کرد: برپایی همایش ها و کنفرانس های همایش تخصصی، برگزاری مسابقات طراحی لباس، نمایش لباس های اسلامی در انظار عمومی، کارگاه های آموزشی، برپایی نمایشگاه های مد اسلامی در میان زنان و دختران و حتی دانشگاه ها سبب می شود تا پوشش اسلامی در همه بخش ها نفوذ یابد.

وی در پایان با بیان اینکه دولت ها موظف به ترویج پوشش اسلامی و عرضه لباس اسلامی در سطح جامعه هستند، تصریح کرد: متأسفانه نمایشگاه های پوشش اسلامی مورد کم لطفی قرار می گیرد حال آنکه نیازمند چنین همایش و نمایشگاه هایی در سطح بین الملل هستیم.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha