جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجاب و عفاف / پوشش اسلامی

حوزه/ یکی از هنرمندان برجسته اسلامی کویت، خواستار بازنگری در پوشش سنتی شد و گفت: نسل نو نیاز به پوشش اسلامی جدید دارد و باید برای ترویج حجاب فاطمی، از پوشش های زیبا و جذاب با معیارهای اسلامی بهره برد.

خانم حنان کمال، هنرمند برجسته اسلامی کشور کویت، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با اشاره به این که اکنون جهانیان با یکدیگر مرتبط شده و نسبت به همدیگر تأثیر پذیر هستند، اظهارداشت: امروزه با توجه عدم به روز رسانی حجاب برتر اسلامی، تعداد کمی از دختران می توانند بر اعتقادت دینی پایبند بمانند و متأسفانه بسیاری از آنها به سوی غرب و لباس های غربی گرایش پیدا کرده و از پوشش اسلامی دور شده اند.

این هنرمندی کویتی با بیان این که زیبایی با حجاب به دست می آید، گفت: توجه به پوشش های زمانه و خروج از پوشش اسلامی سیاه رنگ و افزودن نقوش و هنرمندی های خاص بر لباس زنانه، دختران را به سوی پوشش اسلامی سوق خواهد داد.

حنان کمال، توسعه و تغییر زیبا و جذاب در پوشش اسلامی را خواستار شد و بیان کرد: طبق نظر کارشناسان، پوشش سیاه رنگ افسردگی و خستگی را به دنبال دارد؛ از این رو تولید لباس اسلامی شاد و زیبا، طراوت و نشاط را به خانواده ها تقدیم کرده و وجهه ای جالب از پوشش اسلامی را در معرض و مأوای جهانیان قرار می دهد.

وی در پایان همایش تخصصی فرهنگ مدجهان اسلام در اهواز را بسیار خوب و در خور شأن دانست و خاطرنشان کرد: سخت گیری بر دختران آنها را از روش های صحیح زندگی و پوشش اسلامی دور کرده و سبب دل زدگی آنها از اسلام و تشیع می شود؛ به همین دلیل باید با استفاده از متدهای جدید، حجاب فاطمی را میان دختران سرزمین های اسلامی ترویج داد.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha