شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عزادری وفات حضرت زینب(ع)

حوزه/ مراسم بزرگداشت سالروز وفات حضرت زینب سلام الله علیها روز گذشته در عتبات مقدس عراق برگزار شد و شیعیان و زائران مراقد اهل بیت در رثای این بانوی بزرگ اسلام عزاداری کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» مراسم بزرگداشت سالروز وفات حضرت زینب سلام الله علیها روز گذشته در عتبات مقدس عراق برگزار شد و شیعیان و زائران مراقد اهل بیت در رثای این بانوی بزرگ اسلام عزاداری کردند.

عزادری وفات حضرت زینب(ع)

عزاداری در حرم امیرالمؤمنین(ع)

همزمان با فرا رسیدن سالروز وفات حضرت زینب حرم امیرالمؤمنین علیه السلام سیاه پوش شد و پرچم های سیاه رنگ عزا به نشانه فرا رسیدن روز حزن و اندوه در نقاط مختلف حرم مطهر نصب شد و زائران این بارگاه مطهر نیز به عزاداری و سینه زنی و نوحه خوانی پرداختند.

عزادری وفات حضرت زینب(ع)

عزاداری در حرم عسکریین(ع)

حرم امامین عسکریین علیهما السلام نیز در سالروز وفات حضرت زینب سلام الله علیها غرق عزا و ماتم بود و پرچم های سیاه عزا در نقاط مختلف حرم مطهر یادآور حزن و اندوه اهل بیت(ع) و شیعیان در عزای این بانوی بزرگ اسلام بود.

به این مناسبت مراسمی ویژه نیز در حرم عسکریین(ع) برگزار شد که حجت الاسلام سید حاتم شکر در سخنرانی خود در این مراسم به بیان فضائل و ویژگی های حضرت زینب(ع) پرداخت و اشاره کرد پیامبر(ص) هنگام ولادت حضرت زینب ایشان را به سینه مبارک خود چسباند و میان دو چشمان ایشان را بوسید و اشک از دیدگان مبارک ایشان جاری شد و نام حضرت زینب نیز از طریق وحی بر رسول خدا نازل شد.

عزادری وفات حضرت زینب(ع)

عزاداری خادمان حرم حضرت عباس(ع)

به همین مناسبت خادمان حرم مطهر حضرت عباس(ع) با حضور در بارگاه نورانی امام حسین(ع) در عزای این بانوی بزرگ اسلام با اهل بیت(ع) ابزار همدردی کرده و به سوگواری پرداختند.

به این مناسبت دسته عزاداری خادمان حرم حضرت عباس(ع) حرکت خود را از حرم مطهر عباسی آغاز کرد و با عبور از بین الحرمین به سینه زنی و نوحه خوانی پرداختند و در پایان مسیر خود با حضور در بارگاه نورانی امام حسین(ع) خادمان حرم مطهر امام حسین نیز به آنها پیوستند و همگی به عزاداری پرداختند.

عزادری وفات حضرت زینب(ع)

حضور دسته های عزاداری در حرم حسینی

همزمان با وفات عقیله بنی هاشم دسته های عزاداری از نقاط مختلف عراق به ویژه شهر مقدس کربلا با حضور در حرم مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام به عزاداری و نوحه خوانی پرداختند و یاد و خاطره این بانوی بزرگ اسلام و رنج های ایشان در راه دفاع از نهضت حسینی را گرامی داشتند.

در همین راستا هیئت های عزاداری تابوت نمادین حضرت زینب(ع) را بر دوش گرفته و گرداگرد آن به مرثیه خوانی پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha