پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اسراییل در عراق

نقشه نفوذ صهیونیست ها در عراق در ضمن نقشه های آمریکایی و صهیونیستی و سعودی ضد مصالح ملت عراق بعد از شکست سنگین داعش مجددا در حال پیگیری است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، طرح صهیونیست‌ها برای نفوذ در عراق در حالی از سوی حامیان گروه تروریستی داعش در این کشور در حال پیاده سازی است که جبهه تکفیری صهیونیستی با شکست سنگین داعش به دنبال جبران این شکست و حضور دوباره در عراق است.

 روزنامه فلسطینی «المنار» به نقل از یک منبع آگاه از وجود شمار زیادی نظامی اسرائیلی با هویت های پنهان در یکی از پایگاه‌های نظامی در محله «التاجی» بغداد خبر داده است.این منبع گفت که در حال حاضر ۲۵۰ تا ۳۰۰ نظامی اسرائیلی با تابعیت‌های آمریکایی و کانادایی در این پایگاه حضور دارند. در چنین شرایطی بعید نیست این نیروها اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی و ترور شخصیت‌های عراق برای بروز فتنه‌ای جدید در این کشور انجام دهند.

حجت الاسلام باسم انصاری کارشناس عراقی و نماینده عقیدتی «الحشد الشعبی» در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه درباره این خبر گفت: این اتفاق چیز جدیدی نیست و در ضمن نقشه های آمریکایی و صهیونیستی و سعودی ضد مصالح ملت عراق و ضد مصالح جمهوری اسلامی ایران پیگیری می شود.

رئیس سومین دوره مجمع عمومی طلاب عراقی ادامه داد: آنها می خواهند هرچه بیشتر به این هدف نزدیک و عمیقا وارد شوند و همچنان که در گذشته در نقشه هایشان شکست خوردند که آخرین آن حلقه داعش بود،  این بار هم شکست خواهند خورد؛ چرا که نقشه هایشان در برابر همگان آشکار شده و و مردم آن را نپذیرفتند و در راس آنها نیز رهبران حشد الشعبی مجاهد این موضوع را قبول نکردند.

حجت الاسلام هاشم ابوخمسین کارشناس و روحانی عراقی هم در باره نفوذ صهیونیست ها در عراق گفت: البته پیش از این هم خبرهایی در خصوص حضور صهیونیست ها در مناطق دیگر عراق مطرح شده بود و کارشناسان عراقی اطلاعات میدانی و دقیق در این زمینه دارند.

 

 

کارشناس دیگر عراقی که خواست نامش فاش نشود پیرامون حضور برخی از نظامیان صهیونیستی در عراق گفت: مقر آموزش نظامی حشد عشائری در پایگاه "عین الاسد" است و  تعلیم دهندگان  اکثرشان از ارتش اسراییل هستند.

وی ادامه داد: تسلیحات آمریکایی و اسراییلی در سطح عالی است و گفته می شود بالغ بر ده هزار جنگجو که از جمله آنها مجموعه بزرگی است که با داعشی ها می جنگیدند و افسران سابق بعثی در بین آنها به چشم می خورد.

کارشناس عراقی گفت: آمریکا و اسراییل در این راستا عمل می کنند و می خواهند دوباره به قدرت در عراق بازگردند،  فرمانده هانشان را مجهز کرده اند و با 40 ماشین در الرطبه عراق متمرکز شده اند ، محلی که مشرف و مرتبط با سه منفذ و مجرا است.

وی تصریح کرد: این راه های ارتباطی شامل الولید،طریبیل،جرف النصر است که این راه بین المللی و ترانزیت بوده و محلی است که سربازان محکوم شده تقسیم شده و به قتل می رسند.

کارشناس عراقی گفت: در گذشته نیز در منطقه جرف النصر هجوم مستمری آغاز شده بود که بیش از دو ساعت به طول انجامید و از خلال این درگیری، دشمن متحمل ضرر وخسارت های زیادی شد.

وی در پایان گفت: حشد عشائری در الانبار مستقرند که توسط اسراییل تجهیز می شوند و این گروه بسیار نزدیک به مناطق ثرثار و مناطق نزدیک به بغداد هستند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha