پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست سياسي؛مدرسه علميه خواهران حضرت نرجس(س) ساري

حوزه/ سادات کرمی با بیان اینکه برخی از افراد در حوزه تکلیف‌شناسی، دچار کج فهمی، بد فهمی و یا حتی کم فهمی هستند، و این یک آفت است، گفت: توابين در واقع، نه سكوت شان و نه قيام شان به موقع و هماهنگ نبود. آنان به موقع نیامدند چون تکلیف را نفهمیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، آقای سادات کرمی، کارشناس سیاسی، در نشست سیر مطالعاتی با موضوع «نگاه تحلیلی به تاریخ» در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس (س) ساری گفت: در منظومه‌ی فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی، نگاه دقیق و تحلیلی به تاریخ و رخدادهای آن برای درک درستِ تحولات بشری و روشن شدن وضعیت موجود، از جایگاهی مهم و بنیادین برخوردار است.

وی افزود: «نگاه تحلیلی به تاریخ» و رجوع مداوم به آن یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های «مدیریت گفتمانی و ارزشی رهبری» در سطح جامعه را تشکیل می‌دهد.

این کارشناس ساسی ادامه داد: با توجه به این که یکی از دغدغه های مطرح شده مقام معظم رهبری در جمع حوزویان، خواندن تاریخ است، لذا در گام اول باید حوزه قرابتش را با تاریخ اسلام تقویت کرده و در گام بعدی، تاریخ را با امروز تطبیق دهد.

وی با بیان اینکه برخی از افراد در حوزه تکلیف‌شناسی، دچار کج فهمی، بد فهمی و یا حتی کم فهمی هستند، و این یک آفت است، گفت: توابين در واقع، نه سكوت شان و نه قيام شان به موقع و هماهنگ نبود. آنان به موقع نیامدند چون تکلیف را نفهمیدند.

سخنران این نشست با اشاره به کتاب انسان  2500 ساله گفت: در فصل اول این کتاب می توان فهمید که در یک جامعه ی فاسد چگونه می شود انقلاب کرد؟ و پیامبر(س) نیز که هدفش، دعوت به حق و جهاد در راه آن بود توانست در مقابل همه¬ی مفاسد ایستادگی کند.

سادات کرمی افزود: با توجه به این که یکی از رسالت های حوزویان امر تبلیغ است لذا شما مبلّغین برای موفقیت در امر تبلیغ بایستی از واقعیت‌های جامعه اطلاعات لازم را داشته باشید، همانگونه که پزشک در ابتدا نوع بیماری بیمار را با آزمایش و معانیه دقیق رصد می‌کند و بعد به علاج آن بیماری می‌پردازد.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که پیامبر اکرم (ص) «طَبِيبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّه‏» بودند، مبلّغ نیز باید اطلاعاتی را درباره محیط تبلیغی خود داشته و ببیند مشکل آنها چیست؟ سپس آن مشکل را رصد و بر اساس آن مشکل برنامه‌ریزی کند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha