شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
گروه جهادی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی از فعالیت ۱۶ گروه جهادی در حوزه علمیه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: 16 گروه جهادی در حوزه علمیه استان در طول سال فعالیت دارند.

وی با تشکر از حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان به خاطر حضور در بین طلاب جهادی خراسان شمالی افزود: به فضل الهی 16 گروه جهادی در مدارس علمیه خراسان شمالی در طول سال فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و خدمات اجتماعی دیگر دارند که امسال از 25 اسفند ماه لغایت 15 فروردین در مناطق زلزله زده خراسان شمالی در بازه‌های زمانی 3 الی 5 روزه در روستاهای محروم و زلزله زده حضور یافتند.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: گروه‌های جهادی با حضور در روستاهای محروم و زلزله زده به انجام فعالیت‌های مختلف و تبلیغ چهره به چهره، برنامه‌های متنوعی ویژه کودکان و نوجوانان، پاسخگویی به مسائل شرعی، توزیع بسته‌های حمایتی تهیه‌شده توسط طلاب و خیرین اعم از پوشاک، اقلام غذایی و بسته‌های فرهنگی و نیز بازسازی مجدد مسجد جامع روستای چوپلی تپه که از زلزله اردیبهشت 96 به صورت جدی آسیب دیده است و کمک به بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده اهالی منطقه پرداختند.

وی با بیان اینکه در اردوی جهادی نوروز 97 بیش از 150 طلبه خواهر و برادر فعالیت دارند، اظهار داشت: آنچه دستاورد اصلی اردوهای جهادی است علاوه بر حضور در عرصه خدمات اجتماعی، برکات معنوی، فرهنگی و اجتماعی که شامل حال جامعه هدف در اردوهای جهادی می‌شود توجه طلاب به رسالت اصلی خود که تزکیه نفس و تبلیغ است، می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: طلاب با حضور در اردوهای جهادی انگیزه بیشتری برای کار طلبگی پیدا می‌کنند و نیز طلبه‌ای که در اردوی جهادی شرکت می‌کند و درد جامعه را از نزدیک لمس می‌کند و محرومیت طبقه‌های پایین جامعه را مشاهده می‌کند، قطعاً در آینده دلسوزتر عمل خواهد کرد و قطعاً به سمت رفاه‌طلبی و دوری از طبقات ضعیف جامعه و بی‌دردی نسبت به آن‌ها نخواهد رفت و نسبت به وظیفه خود که درس خواندن و پیشرفت علمی و معنوی است احساس تعهد بیشتری خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالاری مکی خاطرنشان کرد: حضور بزرگان حوزه علمیه در بین این طلاب جهادگر و ارزش‌گذاری به اقدامات عملیاتی در عرصه خدمات دینی و اجتماعی انگیزه حضور طلاب را در فعالیت‌های جهادی بیشتر خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha