شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حرم رضوی

حوزه/ معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی از ثبت بیش از ۵۸۰ رقبه و پلاک ثبتی موقوفاتی آستان قدس رضوی در سامانه حدنگار کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، غلامرضا رحمتی زاده با اشاره به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر حفظ و صیانت از غبطه وقف و رعایت دقیق نیات واقفان، اظهار کرد: مطابق قانون جامع حدنگار کشور، تمامی اسناد و مدارک مالکیت دفترچه‌ای باید به اسناد مالکیت حدنگار تبدیل شود که اجرای آن نیاز به عملیاتی کردن هر چه بهتر این قانون در املاک و اراضی مربوط به موقوفات امام هشتم(ع) داشت.

وی افزود: به همین منظور از اوایل اردیبهشت سال 96، مشخصات بیش از 580 رقبه و پلاک ثبتی مربوط به موقوفات آستان قدس رضوی در سامانه حدنگار کشور جانمایی شد که هم اکنون قابل بهره‌برداری است.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی ادامه داد: با توجه به وجود پلاک‌های ثبتی متعدد مربوط به اراضی و املاک موقوفه آستان قدس رضوی و به لحاظ رعایت صحت و دقت عمل، به تدریج پلاک‌های مربوط به اراضی و املاک متعلق به موقوفات این نهاد مقدس در سامانه حدنگار کشور جانمایی و ثبت می‌شود.

وی با اشاره به مزیت‌های این اقدام تصریح کرد: تثبیت مالکیت، پیشگیری از صدور اسناد معارض، روان‌سازی و شفافیت در پاسخ‌گویی به مراجعه‌کنندگان و متقاضیان صدور سند، صرفه جویی در وقت و زمان، کاهش مراجعات اداری، جلوگیری از وقوع سوء استفاده‌های احتمالی، پرهیز و خودداری از هرگونه اظهار سلایق شخصی و رویه های فردی از جمله نتایج فعال‌سازی سامانه حدنگار کشور به منظور تکریم مراجعان و متعاملان صورت گرفته در نهاد بزرگ آستان قدس رضوی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha