جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 445105
۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
آتش جهنم

حوزه/ در مکتب توحیدی پیروی از پیامبر و اهل بیت(ع) ملاک رسیدن به کمالات و معنویت است، نه فرزند و همسر اولیای الهی بودن.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رضایی تهرانی در سلسله سخنرانی های مذهبی تبلیغی رواق امام خمینی(ره)، در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی،  به بیان درس‌هایی از سیره تربیتی حضرت زینب(س) پرداخت و  گفت: عمل انسان معیار ارزش اعمال اوست، چرا که در نزد پروردگار هر کسی به اندازه تلاش خودش پاداش می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه «ایمان به خدا» شرط نجات انسان از آتش جهنم است، افزود: در مکتب توحیدی پیروی از پیامبر و اهل بیت(ع) ملاک رسیدن به کمالات و معنویت است، نه فرزند و همسر اولیای الهی بودن، بنابراین اگر کسی فرزند اولیای الهی باشد اما هیچ تلاشی در زمینه رسیدن به کمال نداشته باشد هیچ ثمره و نتیجه ای نخواهد دید.

خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه سعادت و شقاوت انسان در گرو اعمال اوست، افزود: ماجرای پسر نوح در قرآن نشانگر این امر است که معیار رستگاری انسان عمل صالح اوست و پاداش و عذاب او به اندازه آنچه که انجام داده است خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است، اظهار کرد: سیره تربیتی حضرت زینب(س) مبتنی بر سیره فاطمی و علوی است، یعنی ایشان به آنچه حضرت زهرا(س)اعتقاد داشتند، معتقد بودند.

حجت الاسلام رضایی تهرانی با اشاره به اینکه عبادت رفيع‌ترين مقام آدمي است، افزود: ائمه اطهار(ع) هر كدام مرتبه اعلاي از مقام عبادت را دارا بودند، بنابراین حضرت زینب(س) نیز در عرصه بندگی نهايت عبادت و تعظيم را در برابر پروردگار داشت.

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: عقيله بني هاشم(س) از جمله شخصيت‌هاي تأثيرگذار در نهضت عظيم عاشورا بود كه در ماندگاري و جاودانگي آن نقشي بي بديل را ایفا کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در كوفه با سخنان و خطبه هاي عالمانه همراه با استدلال به آيات قرآن در مقام یک انسان والا ظاهر شدند و تابلوی واقعی از زبان گویای امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) را به نمایش گذاشتند و پیام قیام عاشورا را به همه عالم منتقل کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha