چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
درمانگاه اسلامی در سن آنتونیو، به طور کاملا رایگان بیماران را مداوا می کند

حوزه/ درمانگاه سلامت جامعة الباری که مسلمانان آن را اداره می کنند در شهر سن آنتونیو واقع در ایالت تگزاس تنها درمانگاهی در این شهر است که به صورت کاملا رایگان بیماران را مورد مداوا قرار می دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، برخلاف دیگر درمانگاه های شهر سن آنتونیو، در ایالت تگزاس آمریکا، درمانگاه سلامت جامعه الباری، تنها مکانی در این شهر است که به صورت کاملا رایگان بیماران را مورد مداوا قرار می دهد.

این درمانگاه که تماما توسط کارمندان مسلمان اداره می شود، تنها در روزهای جمعه و یکشنبه برای خدمت به بیماران نیازمند و بی بضاعت در شهر باز می باشد. ساختمان آن در یک ساختمان غیر اداری متعلق به مرکز آموزش کودکان مسلمان و مرکز فعالیت های فرهنگی در کنار آن قرار گرفته است.

دکتر سهیب حق که با همراهی همسرش دکتر سارا سامرین این درمانگاه رایگان را راه اندازی کرده اند در این باره می گوید: ما هر کس را که از در وارد شود حتی کسانی را که بیمه درمانی داشته باشند ویزیت می کنیم.

حق در ادامه افزود: بیماران درمانگاه معمولا به دسته های مختلفی تعلق دارند. کارگران فقیری که فاقد بیمه درمانی هستند، دانشجویان، غیرشهروندان و یا گردشگرانی در سن آنتونیو برای بازدید آمده اند.

وی افزود: پس از مخارجی که دارند معمولا پول ناچیزی برای دوا و درمان باقی می ماند. ما در اینجا سعی داریم از بروز وضعیت های جدی چون بستری شدن و غیره جلوگیری کنیم و تا کنون حتی توانسته ایم چندین سرطان را در مراحل اولیه تشخیص دهیم.

غذای روح و روان

هر دو دکتر مسلمان بر این باور هستند که اعتقادات مذهبی شان و دین اسلام آن ها را برای راه اندازی این درمانگاه مورد هدایت قرار داده اند.

سامرین می گوید: فرای رابطه ای که با خدا دارم، اینجا مهمترین محل درزندگی من است. همانطور که غذا خوردن جسم مرا تغذیه می کند، کار کردن در اینجا نیز تغذیه ای برای روح و روان من است.

یک بی خانمانی که برای درمان مراجعه کرده می گوید: من بیمه نداشتم و تنها انتخابم این مرکز بود. دخترم در نیروی دریایی است و من تنها زندگی می کنم و او نیز نمی تواند مرا تحت بیمه خودش قرار بدهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha