شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 445119
۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
مظنون آتش افزوز  مسجد نبراسکا متهم شناخته شد

حوزه/مرد جوانی که به همراه دوستانش یک مرکز اسلامی در شهر بلویو در ایالت نبراسکا را با استفاده از یک فقره فندک سیگار و دستمال کاغذی به آتش کشیده بودند، متهم شناخته شده و با قرار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»  مردی به جرم آتش زدن مسجد شهر بلویو در ایالت نبراسکای آمریکا در ماه مارس، متهم شناخته و به قرار وثیقه بازداشت شد.

کارلوس دانیل دیاز کروز، 18 ساله به جرم یک فقره آتش افروزی تعمدی با قرار وثیقه 250 هزار دلاری روانه زندان شد. وی که در 27 مارس توسط پلیس بلویو بازداشت شده در 30 مارس قرار بازداشتش گذاشته شد.

دیاز کروز متهم است که سبب بروز آتش سوزی در مرکز اسلامی ایست ساید شده است. وی در 21 مارس یک بسته دستمال کاغذی را با استفاده از فندک سیگار آتش زده و با آن ساختمان را به آتش کشیده است. در زمان آتش سوزی ساختمان خالی از سکنه بوده است.

گفته می شود این مرکز اسلامی از نخستین باری که به آتش کشیده شده، یعنی 14 ژانویه 2017 تاکنون بی استفاده بوده است. آتش سوزی قبلی توسط آیزاک وین ویلسون 37 ساله اتفاق افتاد. این فرد خاطی مدعی شده بود که آتش سوزی اتفاقی رخ داده است که در نهایت به جرم آتش افروزی درجه دوم متهم شد.

پلیس در تحقیقاتش و با استفاده از فیلم دوربین های مخفی متوجه شد که در آتش سوزی دوم 5 مرد جوان در سنین 15 تا 19 ساله هنگام بروز آتش از محل جرم می گریخته اند. با وجودی که این مرکز برای دومین بار به آتش کشیده می شد اما پلیس حاضر نشد بپذیرد که آتش افروزی توسط این افراد در ارتباط با جرایم نفرت محور باشد.

با این حال به گفته برخی شاهدین، شنیده شده که مظنون هنگام آتش زدن این مرکز اسلامی، جملات توهین آمیزی علیه مسجد گفته و با اشاره اهانت آمیز به مسجد فریاد زده است: بیایید این محل را بسوزانیم!

متهم جرایم سابقه دار بوده و پیش از این نیز جرایمی چون آزار و اذیت، حمله، دزدی و فساد و خشونت مرتکب شده است.

دادگاه این فرد 12 آوریل برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha